Wachten maar dan 'home sweet home'

30 mei 2010

Om 11uur werden we opgehaalddoor Andy voor onze trip naar Livingstone airport. Daar aangkomen ingecheckt en wachten. Wachten en wachten. Om 13.30 ging dan eindelijk ons vliegtuig naar Johannesburg. Om 15uur landen we hier en we dachten een middag door te kunnen brengen in het shoppinggedeelte. Helaas de balie voor onze boardingskaarten van Egyptair ging pas om 1830uur open. Dat werd dus heel lang saai wachten in een ruimte met alleen een drinkenstentje. We stikte van de honger maar helaas dat werden Ouma's (soort liga) Eindelijk om 19uur hebben we toch vriendelijk verzocht iemand te bellen van Egyptair. We waren het wachten heel beu. Daarna lekker een broodje gegeten en gewacht op onze tweede vlucht. 21.45uur naar Cairo. En wat voor vlucht. 8 uur lang (betere plaatsen als air Berlin) maar met de meest associale japanners/chinezen die ik ooit heb gezien! Boeren, zeer zware misselijk makende stinkscheten, snurken, associaal gedrag tegen de stewards echt ongelooflijk. Iedereen rond hen zat zich verschrikkelijk te ergeren. Helaas was de vlucht vol en konden we nergens anders gaan zitten.

Aangekomen op Cairo moesten we wederom wachten. Om 11.50uur ging onze laatste vlucht pas naar Amsterdam. We hebben daar lekker koffie gedronken. Helaas heerst daar de wilders politiek, eigen volk eerst. Dat merk je dus als je wat besteld. Ik had onze drank en broodjes besteld, wilde afrekenen, komt er een egyptenaar naast me staan, die besteld wat betaald en krijgt zijn eten gelijk. Sta je dus als buitenlander. Je mag dus wederom wachten.

Na 4,5 uur vliegen kwamen we dan eindelijk aan in Nederland, Amsterdam. Daar bagage opgehaald en naar de ontvangst. Wij kwamen op drie naar buiten en pa's en ma's en Dagmar!!!!!!!!!!! stonden bij 4 te wachten. Was een leuk gezicht!!

Om 18.00uur dan eindelijk home. Erg wennen. Dat zal nog wel even duren. Lekker koffiegedronken en gegeten met zijn allen en natuurlijk wat filmpjes en souveniers bekeken. Na een dag van 42uur hebben we dan toch echt iedereen om 23uur buitengezet om lekker in ons eigen bedje te kunnen slapen. We kunnen terugzien op een geweldig gaaf avontuur. De foto's en filmpjes zijn nu al geweldig om terug te zien. Komende dagen zullen we de foto's op de site een plekje geven met ondertiteling en daar waar nodig aanvullen.

We willen iedereen bedanken voor de reacties, smsjes belletjes en mailtjes die we hebben gehad tijdens onze reis! Het was echt leuk om zo contact te houden met het thuisfront! Bedankt.

1. Aart en Marleen:
    30 mei 2010
    Fijn dat jullie weer terug zijn! En ook super leuk dat we vanaf een afstand mee konden genieten van jullie avonturen!
    Nu lekker uitrusten, opruimen en genieten van alle mooie dingen die jullie hebben meegemaakt. We moeten maar eens kijken wanneer we kunnen afspreken met z'n vieren!

Liefs, Marleen en Aart

groetjes
    Corine
  3. jolanda:
    30 mei 2010
    wat vliegt de tijd...zo ga je weg en zo ben je weer terug
    geniet nu van wat je gezien en mee gemaakt heb
    kom graag een keer foto's kijken en verhaal horen.....
    Jolanda
  4. Martine:
    30 mei 2010
    Weer thuis.. Het was erg leuk om jullie te volgen via de verhalen. Wat een mooie reis!

Succes met wennen ;)
  5. Tante El:
    Welkom thuis

Heb genoten van jullie reisverhalen, nu maar gaan "afkicken", vanavond varkenshaas bij Pa en Ma S, zal ook weer lekker smaken... tot ziens ergens in de klundert.. groetjes van ons allemaal.