Een nieuw jaar, een nieuw idee --> een nieuwe reis

6 juli 2011

Na terugkomst in mei vorig jaar was het voor ons wederom weer duidelijk. We kunnen het continent niet loslaten. De schoonheid, de rust en de natuur blijven je achtervolgen al na je eerste bezoek. Al gauw hadden we weer plannen om terug te gaan. Dit keer met een gids door Zimbabwe en Mozambique. Helaas strandde dit idee wegens omstandigheden.

Maar toch wilde we nog een keer zelf rijden. Zelfrijden in Namibië was ons meegevallen. We wilden nog een stapje avontuurlijker, Botswana leek het ultime avontuur! Met een goede Jeep die mogelijkerwijs 2 tenten op het dak kon dragen. Net als afgelopen jaar. Maar ja wie kunnen we vragen om de tweede tent op te vullen. Eigenlijk wisten we het al toen we de eerste ideeën samen besproken. Debora's ouders hebben vaak geroepen dat ze ook weleens met een Jeep zo'n tocht willen maken. Zo gezegd, zogedaan. Die week (ik weet niet meer precies) gelijk met de deur in huis gevallen en ons voorstel gelanceerd. Na enkele dagen (eigenlijk voor beide enkele uren) was het duidelijk. We konden gaan plannen. Wat willen we zien, eigenlijk wat willen we onze ouders laten zien! Zodoende een schema gemaakt en uiteraard kwamen we weer dagen te kort. Het uitgangspunt van 24 dagen werden er al gauw ietsje meer.

Na het schema samenstellen hebben we contact opgenomen met Marco van Tongasabi. Hij had ons in 2010 zo goed geholpen met de reis plannen, dat we graag zijn expertise voor de komende reis wilden gebruiken. Na wat geschuif in de periode van reizen hebben we dan toch de knoop doorgehakt en de Landrover Defender met snorkel(beter kun je niet krijgen en over de snorkel later meer) vastgelegd voor de periode 12 Maart t/m 5 April 2012. Ook hebben we een Cheetah pakket geboekt waarin een GPS en reservering van de Campsites geregeld worden.

Komende tijd ga ik deze website updaten met nieuwe informatie over onze plannen voor komend jaar. Maar eerst lekker genieten van een weekje Santorini.

1. Adri en wim:
    6 juli 2011
    Wij hebben er ontzettend veel zin in.
    Maar eerst nog even sparen anders kunnen wij de terugreis niet betalen[ook geen probleem denk ik].
    Blijven we nog wat langer.
    Op kosten van onze kids.
  2. Maaike & Jaap:
    6 juli 2011
    Tja, tegen zoveel passie is geen kruid gewassen. Wat een drive, wat een levenslust! We begrijpen heel goed dat jullie al dat moois over willen dragen en er anderen van wilt laten genieten. Eerst aan je ouders, later aan je kinderen (wie weet?)Het thuisfront zal in elk geval ook meegenieten. We wensen jullie alvast veel zin in alles.