kalahari en een vlot

3 april 2012 - Ghanzi, Botswana

Na de betalingen aan de gate van magadik konden we verder naar de kalahari. Maar eerst moesten we de rivier oversteken met de plaatselijke pont. Nou jazeg maar een vlot. Wat was dat een ervaring. Je moet het zien op film want ik (frank) moest het vlot mee naar de overkant duwen.... Maar goed verder op reis.

De weg naar de kalahari was goed. Ware het niet dat we 100km om moesten rijden om diesel te halen. We hadden te weinig in onze tank. Onderweg na de gate zag debora een rare vlek onder een bosje op ongeveer 100m. Dit bleek een grote mannetjes leeuw te zijn. Prachtig! De twee nachten die we doorbrachten waren op primatieve maar mooie plaatsen. Tijdens de middagen hebben we het schans nog eens doorgenomen en besloten om 1 dag eerder weg te gaan uit de mooie maar droge lege vlakte. Dit zou dan wel een flinke reisdag worden, maar daar komen we wel weer overeen.
De weg bleek echter wel slecht te zijn met diepe sporen, mul zand en klei.
Eenmaal in ghanzi aangekomen bleken er diverse lodges dicht te zijn en hebben we toch wel ruim 1,5uur rondgereden. Ook werd het al donker wat niet echt handig is hier in Afrika. Gelukkig vonden we wederom een prachtige lokatie genaamd thakadu.
Even voor de beeldvorming, we hebben gisteren 375km afgelegd in 10uur. Toch was het achteraf een mooie ervaring. Het mooiste was dat de braai gelijk aan ging en er een biefstuk van de haas op gebraaid ging worden. Deze hadden we in nata gekocht op aanraden van elephant sands. Ruim een kilo per stuk mals vlees voor 4 euro per kilo. Jammergenoeg kunnen we niets meenemen. Owja de slager waar we dit kochten zal nooit door de smaakpolitie komen... Debora ging bijna over haar nek.

Vandaag nemen we afscheid van Botswana en gaan terug de grens over naar namibie. Een kort ritje asfaltweg. Tot later.

1. Nel:
    Hoi hoi allemaal
    Geniet nog van de laatste dagen daar.
    het was weer leuk om je verhaal te lezen.
    Alvast een hele goeie reis terug in afwachting van al die spannende verhalen en foto.s.
    groetjes Nel
  2. ineke:
    3 april 2012
    Zo bouw je wel weerstand op Debora, maar dat doe je toch ook al op je werk?
    En ga voor die prijs maar eens naar slager Jongmans, dan heb je een hamburger.....
    Alvast een veilige vlucht terug en wel thuis.
    Groetjes Ineke
  3. Daddy:
    3 april 2012
    Ja jongelui, het schiet al op. Nog even en dan komt de terugreis eraan. Wat gaat de tijd snel, maar de mooie herinneringen blijven. We hopen dat jullie nog een paar leuke laatste dagen hebben in het verre Afrika, maar zien toch weer uit naar jullie behouden thuiskomst. Herinneringen zullen altijd blijven en we denken dat zelfs 1 jaar nog veel te kort is om alles te zien wat jullie zouden willen. Maar goed wees zuinig op jullie zelf, doe de groeten aan Adrie en Wim en tot vrijdag.Goede terug reis gewenst en Gods nabijheid op deze laatste dagen. HIJ zal jullie bewaren en brengen waar jullie verwacht worden.
    Mams, Hilbert en Daddy
  4. janneke v. bezooijen:
    3 april 2012
    Bedankt voor het delen van jullie belevenissen.
    Het is nog even genieten. Een hele goede reis terug naar ons kikkerlandje.
    groetjes aan allemaal.
  5. H en M:
    3 april 2012
    Hallo lieve familie, leuk al die verhalen en foto's.
    Fijn dat jullie nu weer richting Nederland komen, goede reis alvast en niet teveel braai meer want dat moet er hier weer allemaal afgesport worden...