De laatste dagen

30 mei 2010 - Amsterdam, Nederland

Na de wildernis zijn we doorgereisd naar Kasane via de transferroad door Chobe NP. We konden niet stoppen. En dan weet je als je inmiddels uit ervaring dat Murphy weleens langs kan komen. En natuurlijk kwam hij!!! meer dan 20 Sable antilopen naast de kant van de snelweg!!! Ongelooflijk maar we hebben deze dieren dus 2 keer in 6 weken gezien!!! In Kasane hebben we 1 nacht geslapen. 's avonds een prachtige boottocht gedaan op de chobe-river. Veel olifanten gezien en diverse vogels. Als afsluiting van de reis, dit omdat 3 mensen ons morgen gingen verlaten, hebben we het restaurant van de campping het buffet overvallen. Heerlijk!! Een keertje geen rijst:) De andere morgen volgens het gebruikelijke schema opgestaan, voor de laatste keer de tent ingepakt en op naar Livingstone. We moesten via een ferry oversteken over de zambezi/chobe. Daarna nog een uurtje rijden en we waren rond 11uur op de plaats van bestemming. We moesten toch wel een beetje haasten want het was onze enige dag in livingstone. Dus gauw gaan lunchen bij Olga's (goeie tip Rachel) en op naar de watervallen. En wat voor watervallen. Pffff dit was ongelooflijk in vergelijking met 5 jaar geleden. Nu is het echt een waterval! Wat een water. Daarna hebben we de Craftmarkt geplundert, ik mijn olifanten gevonden en Debora haar kist!! Echt supermooi!! We hadden dus maar een beperkte tijd daar omdat we om 15.30uur wederom een boottocht op de zambezi gingen maken. We hadden eerder die dag gereserveerd voor de zogenaamde booze-cruise (ik verstond Bush-cruise maar dat is toch heel wat anders):) Daar lekker gegeten en 's avonds nog wat geinternet.

De andere dag zouden we om 8 uur ontbijten met Erik en Towsten waarna zij naar zimbabwe gingen om de watervallen te bekijken. Om 7 uur werden we echter al gewekt. Ik dacht oeps verslapen maar het was erger. Er was die nacht ingebroken op de camping. Bij erik hadden ze zijn bagage gestolen. Gelukkig niet zijn moneybelt met paspoort. Deze had hij onder zijn kussen gelegd!! Bij Towsten hadden ze het geprobeerd maar hij was wakker geworden en heeft om 2.30uur dus alarm geslagen.  Toen we dat hoorden ging er bij mij een lampje branden. Ik had die nacht wederom zoals de hele trip licht geslapen en ben rond die tijd wakker geworden van iets wat rondliep op ons balkon, en heb toen het licht aangedaan. Waarschijnlijk heb ik dus de inbrekers verjaagd!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade