Kalahari NP en Maun

19 mei 2010 - Maun, Botswana

Kalahari. Ik had een kale vlakte voorgesteld. Dit had ik beter moeten voorbereiden want niets is minder waar. Wat een mooi gebied. Uitgestrekte graslanden, dikke bosjes en mooie bomen. Echt super. Ook het weer viel tegen. Overdag een graad of 25-30 maar 'snachts was het maar 8 graden in de tent. brrrrrrr..... Dat is even afzien. Masar goed. Na een lange tocht over het zand met gatn en kuilen waren we op de camping aangekomen. We kregen gelijk een briefing over de leeuwen die hier ronddwalen. Want (Mike) er is geen omheining of iets dergelijks. 's nacht niet piesen buiten de tent maar ophouden of in een fles. En het was me een nacht. Leeuwengebrul op een paar honderd meter. Dat doet toch wel iets met je als je in je canvas tentje probeerd te slapen. In de ochtenden zijn we gaan gamedriven en natuurlijk ook in de avonden. Na het gebrul hebben we dan ook 2 mannetjes leeuwen gespot niet ver van de campsite.Het is ongelooflijk maar we zien de meest zeldzame en schuwe dieren. Eindelijk 2 Cheetahs. Geweldig om ze weer in het wild te spotten. Ook zagen we een bruine hyena (Andy heeft er nog maar 4 gezien in zijn hele leven) en een aardwolf. Ook vrijwel uniek om te zien. Al met al een geslaagd verblijf in de kalahari. Echt de moeite waard om daar een paar dagen te verblijven. Vandaag aangekomen in Maun. FF lekker douchen opfrissen en de was wordt voor ons gedaan (7 US dollar) Morgen naar Moremi. Hoe dat zal gaan nog geen idee maar dat horen we vanavond. In ieder geval weer even into the wild!!!

We hebben trouwens gisteren een van de mooiste sunsets gezien die we ons voor kunnen stellen. Wat was dat adembenemend mooi!! Ik hoop dat de foto's later zullen tonen wat wij hebben gezien.

@Hilbert: We denken aan je verjaardag en proberen je te bellen!!

@ Jeroen: Wat leuk dat je ons volgt!! Ik kom na mijn vakantie een bakkie doen!

@Collega's Debora: Alles goed en wat leuk dat jullie wat achterlaten op de site.

@Edward: Geen grapjes over ons konijn anders krijg je ruzie met mijn vrouw!! En met kerst kun je ook naar de chinees!

1. Tante El:
    19 mei 2010
    Hoi avonturiers

Ik geniet van jullie verhalen, maar slapen in een tent met leeuwen in de buurt....nee blijf wel in de Klundert hahaha
    Maar wat hebben jullie veel meegemaakt.en wat zal de douche heerlijk zijn geweest.
    Zien jullie er erg gespikkelt uit vanwege die muggenbulten??? Hier worden we al gek van 1 mug tijdens de nachtrust laat staan van honderden.
    Nog een fijne week toegewenst.
    Groetjes van alle noordinkjes
  2. Martijn en Carola:
    19 mei 2010
    Hoi buurtjes!

Van harte met jullie (al weer, wat gaat de tijd snel) eenjarige huwelijk.. Hier is het straatje gaat het zijn gangetje, maar we lezen vol spanning met jullie avondturen mee!
    Geniet van de reis!

Groetjes Martijn en Carola
  3. Aart en Marleen:
    Hoiiiii

Wat een super gave verhalen van jullie vakantie zeg! En wat maken jullie spannende dingen mee..*respect*!
    Wij zijn inmiddels ook alweer terug van ons Amerika avontuur! was ook super!
    Nou, geniet de laatste weken er nog maar flink van, het gaat zo voorbij!

Groetjes, Marleen en Aart.
  4. Maaike & Jaap:
    20 mei 2010
    Verbaasd en verwonderd lees ik jullie avonturen. Dat dit allemaal mogelijk is!
    Dit is nog eens wat anders dan een georganiseerde reis naar een strandparadijs of een simpel huisje in Frankrijk (meer mijn idee). Mijn complimenten voor jullie durf, maar ook dus voor het organisatietalent. Want het lijkt me nogal een logistieke operatie om al dat dieren-moois te kunnen aanschouwen. Hoe kom je van A naar B en hoe blijf je überhaupt in leven!
    Ik kan me voorstellen dat jullie ouders je graag weer zien komen. Maar wat een levenservaring doen jullie hier op. Petje af!
    Tot 5 juni!
  5. joriek:
    Hey,

Wat een leuke avonturen weer allemaal! leuk om te lezen dat jullie lekker genieten!!!

Wat vervelend van die muggen, ik hoop dat wij dat beter gaan doen op opwekking :-) Debor ik zal je missen!!!

gr. joriek
  6. mike:
    20 mei 2010
    Eindelijk het echte werk,zou voor Erna niets zijn.
    En effe niet klagen over de kou,het is in Nederland ook aan de zeer matige kant.
    Geniet er beide nog maar even van.
    Mike
  7. Bart en Rieky:
    21 mei 2010
    geniet er volop van, wij krijgen er steeds meer zin in! maar wij moeten nog 99 dagen wachten!!! tot snel. groetjes uit Veghel
  8. Wtwj:
    21 mei 2010
    Hoi lieve Debora en Frank!

Nog ff en dat zit het er weer op..... Maar je neemt een heel hoop bagage mee terug! Wat een indrukwekkende verhalen. Ik hoef daar niet naartoe te gaan. Ik zou als 1 grote muggenbult terug komen. Ben er benieuwd naar de prachtige foto's. Een hele goede reis gewenst, doe voorzichtig!
    Maar eerst nog even genieten van jullie laatste weekje tussen de afrikaantjes!!

Liefs, Wim en Tamara
  9. Edward:
    Hoi Frank en Debora,

Geweldig allemaal wat jullie gezien en gedaan hebben. Ben erg benieuwd naar de foto's en verhalen van jullie.
    Helaas vliegt de tijd voorbij en komen jullie alweer bijna terug.

Namens de meiden een goede reis en tot zaterdag.

Groetjes Edward
  10. Rian:
    Hoi Debora en Frank,
    Wat maken jullie een mooie reis zeg!! Jullie raken hier de komende maanden nog niet over uit gepraat denk ik. Begrijp dat de reis er al weer bijna op zit. Nog een paar fijne dagen en een goede terugreis,
    groetjes Rian
  11. Michel:
    Dag Frank en Debora,
    Waanzinnig wat jullie allemaal zien en meemaken! Beide CompactFlash kaarten zijn binnen hoor. Euh.. alle drie bedoel ik ! ;-)))
    <geintje>
    Geniet ze deze week, een hele goede terugreis alvast en tot Zaterdag!
    Een warme groet,
    Michel
  12. joriek:
    27 mei 2010
    Hey Frank en Debora,

Geniet nog even morgen bij de Victoria Falls!
    Alvast een hele goeie terugreis gewenst!

En tot gauw!

Ps. debor, ik heb een aantal dvdtjes van opwekking dan kan je toch nog wat meekrijgen wat je heb gemist was een erg goed weekend met weer stralen mooi weer :-) ik heb je wel enorm gemist!

liefs Joriek