Mapungubwe, Khama en Kubu

19 mei 2010 - Maun, Botswana

Tja daar zijn we weer. terug in de beschaafde omgeving voorzien van wc en douche. Maar eerst even terug naar het begin van deze trip. We zijn naar mapungubwe gereden om daar 2 nachten door te brengen. Daar aangekomen viel onze mond wederom open. Wat een omgeving. En het zou nog veel mooier worden. Het park is niet bekend om zijn dieren maar wel om zijn culturele waarde. Er zijn diverse opgravingen gedaan en de omgevng is echt ademloos mooi. Op de electriciteitspalen na dan. ' s Nacht last gehad van diverse bezoekers waaronder hyenma en bushbaby's. Ook zijn we achgter de ware indentiteit van onze zweed gekomen. Hij is onze leeuwenlokker. Ofwel hij brult zelfs harder dan een leeuw als hij slaapt. Onze dove mede reisgenoot hoort maar 10%. En zelfs zij had er last van....Wat snurkt die kerel zeg. We zaten trouwens beide naast de schatting qua leeftijd want de dunne en de zweed zijn 37 en 36. Ongelooflijk. Er liep trouwens ook een albino impala rond. Erg wit zullen we maar zeggen. Verder moest je je eten met alle zorg verdedigen anders gingen de vervetmonkey's er mee vandoor. Na dit prachtige park zijn we doorgereden naar botwana. Het Khama Rhino center. een prachtig park waar de herintroductie van de witte neushoorn is gestart voor Botswana. We hebben hier game drives gedaan en een wandeling. Daarna voorbereiden voor onze 4 daagse zonder douche of stroom en watertocht. Kubu island in magadikgadi pans en het Kalahari NP. De weg naar Kubu was vrijwel ontoegankelijk. Tenminste de eerste van de twee wegen. We hebben de tweede genomen en moesten zelfs voor de auto lopen door het water om het pad uit te zetten. Ik (Frank) had geprobeerd een braai te regelen op het eiland ter gelegeheid van ons 1 jarige trouwjubileum maar er was vooraf niet veel vlees te krijgen in de supermarkt. We hebben dit verschoven naar de okavango delta. Daarintegen werden we warm welkom geheten door, jawel honderdduizenden MUGGEN!!! Wat een verschrikking!!! Dit was mijn ergste nachtmerrie!! Helemaal lek gestoken en vol irritaties door het gezoem en geplak in je gezicht. Daarom snel de tent opgezet, omgekleed en gaan wandelen om het eiland waar de muggen niet zijn. En dan om 19u waren ze weg en konden we ongestoord eten en een biertje drinken rond het kampvuur.

1. Daddy:
    19 mei 2010
    Hallo Frank en debora,

Wanneer je jezelf niet wast, dan trekt dit aan en in een land als Afrika zijn dat muggen, heeeeeel veeeeeel muggen. Maar goed, deze zijn te vangen en te braden. Alle gekheid op een (mug) stokje. Fijn dat we weer iets van jullie horen, het eind komt in zicht en dus geniet maar extra. Wat gaat het hard, maar wat is het aan de andere kant toch wel stil zonder jullie. Hopen jullie volgende week in gezondheid weer te zien en bij te praten.
    Groeten van Mams, Hilly en Daddy.
  2. Frank:
    19 mei 2010
    Leuk en snel zo'n reactie. Niet te snel aftellen want het is hier veel te leuk en te mooi!!!