Een nieuw jaar voor de deur dus aftellen!!

30 december 2011 - Klundert, Nederland

Inderdaad. Het nieuwe jaar staat voor de deur. Het is al weer even geleden dat we iets geblogd hebben, maar er moet ook gewerkt worden. Na de heerlijke luiervakantie op Santorini zijn we verder gegaan met het maken van de planning. Aangezien we net na de natte periode gaan kunnen we een aantal zaken niet vastleggen. Met natte periode bedoelen we echt echt heel nat. Vorig jaar was deze periode ipv tot maart, tot oktober!!! Vooral Moremi Game reserve staat echt op losse schroeven. Hiervan kunnen we waarschijnlijk pas in februari iets meer van zeggen. (Voor de ligging en soort NP raadpleeg google) Als we dan toch daar naar toe kunnen rijden hebben we gelukkig een snorkel op de auto. Hier volgt even een technisch verhaal:

Een snorkel op een auto is een apart luchtinvoerkanaal voor de motor. De motor heeft na benzine/diesel lucht nodig om te kunnen functioneren. (dit is bij iedereen wel langs gekomen tijdens de natuurkundelessen) Dit kanaal loopt langs de A-stijl van de Landrover (a-stijl is de voorste stijl die langs de voorruit loopt) en zit dus hoog gepositioneerd. Meestal rond de 1,5-2,0m hoogte. Hierdoor kun je dus door kleine plasjes en rivieren rijden. Zolang de snorkel maar boven het water uitsteekt. Er is ook een nadeel van echt diepere delen. Je spullen worden dus ook nat. En werken je raamrubbers niet dan is een duikbril ook erg handig!

Genoeg technisch gezwets. Gisterenavond hebben we nog eens gezellig de planning doorgelopen. (planning verzorgt door Hans van come-along safari, heeft samenwerkingsverband met Tongasabi) Ook gelijk een to-do list gemaakt. Eigenlijk gaat het gewoon heel erg kriebelen. Tja nog een week of 10 en dan vliegen we wederom naar een mooi stukje natuur!!

1. jolanda:
    30 december 2011
    wat leuk nog 10 weken die vliegen voorbij!1
  2. janneke v. bezooijen:
    31 december 2011
    Eerst even oud en nieuw vieren in ons natte landje en dan aftellen.
    Hard werken dan zijn die 10 weken zo voorbij.
    Sterkte nog met de voorbereidingen.
    groetjes Janneke
  3. Opa en Oma Afrika!!:
    31 december 2011
    Wij zijn dus die medereizigers die Frank en Debora zo gek hebben gekregen om mee te gaan. Zien er ontzettend tegenop ( ha ha ) Langzamerhand schaffen we de benodigde artikelen aan en natuurlijk alles zo licht mogelijk ( qua gewicht dan wel te verstaan) Hoe de taakverdeling zal zijn weten we nog niet exact, de oudste van het stel hoeft waarschijnlijk niets te doen. Het internationale rijbewijs al opgehaald en de slaapzakken besteld. Nog wat artikelen van het werk lenen en regelen en dan zijn ook wij er klaar voor. Gewoon terug naar de eenvoud en schoonheid van de natuur. We tellen af!
  4. tante Corry Schreuders:
    31 december 2011
    Nog heel veel plezier met de voorbereidingen!Geniet van al het schoons wat de aarde biedt.
  5. Aart en Marleen:
    2 januari 2012
    Ooooh..spannend!! Echt super leuk dat jullie weer bezig zijn voor zo'n grote reis! :) En als jullie aan het ploeteren zijn om door de waterplassen te rijden, ploeteren wij om te verhuizen! Goede timing van jullie kant dus om weg te gaan! ;)
    Tot snel! Groetjes vanuit Dordt.