Een dagje walvisbaai

11 april 2010 - Walvis Bay, Namibië

Gisterenmorgen lekker ontbeten in het hotel! Bakje koffie, vruchten, croissants enz. Daarna wederom naar Ana's Inn gereden om te kijken voor een slaapplek voor 2 nachten. Gelukkig troffen we ze deze keer wel thuis. We hebben een mooi appartement voor 4 personen met eigen keuken en braai. Daar hebben we gisterenavond dan ook maar gebruik van gemaakt. Ook een prachtig zwembad staat tot onze beschikking. Best lux dus. Gisteren lekker geluierd aan het zwembad en plannen gemaakt voor vandaag. We hebben uiteindelijk een dolfijnen/sandwich harbour tor geboekt bij Mola Mola. Verder zijn we een boerenwedstrijd begonnen en hebben ezelen uit de tas gepakt. Samen met een biertje en een vuurtje was dit niet echt vervelend te noemen. Je kan altijd nog werken maar dat willen we nog maar even uitstellen.

Vandaag dus de tour. Om 8.45 moesten we ons aan de haven melden voor de tour. Het begon gelijk goed met het spotten want de grootste soort dolfijn(welke soort laat ik nog weten)die hier voorkomt liet zich zien (ong 5m lang) Dit was 2 weken geleden voor het laatst.  Daarna lang de kust gevaren waar robben verblijven. Erg veel robben ongeveer 45000 waren er aanwezig. Daarna een stukje de grote plas op om de kleinere soort dolfijn te zoeken. Algauw had onze schipperes deze gevonden aan de boeg van de boot. Richard en ik gingen dus gelijk op de boeg staan om foto's te maken en te filmen. Echt super gaaf!! Lekker uitwaaien en als kreeft aan wal stappen! ( tja peet nu ben ik echt bijna familie!!)

Na de boottocht werden we op het strand gedropt voor een exclusief diner (lunch maar zo veel en lekker) met champagne. Na het eten de 4x4 landrovers in om naar sandwich harbour te rijden. Dit is een lagune waarin de Kuebb rivier uitstroomt in de zee. Hiervoor moet je maar even googlen. Een mooie tocht die echt kijhard de duinen inging. En dan niet van die duinen net als in nederland maar echte!! Omhoog en omlaag echt supergaaf. We hebben tussendoor nog wat gewandeld en gefotografeerd. Daarna weer terug naar walvisbaai.

Morgen gaan we richting Cape cross (robbencolonie met 500000 robben!! Dit stinkt verschrikkelijk) en verder naar Brandberg. Een vrij lange reisdag maar we zien er naar uit!!

@ Michel Kun je uitzoeken hoe ik de foutmelding error02 uit mijn camera krijg?? Hij loopt steeds vast. Camera is Canon D350. Hoop dat ik hiermee door kan fotograveren zonder dat foto's verloren gaan!!! Knijp hem een beetje.

Voor nu was het dit en weten niet wanneer we weer kunnen schrijven. Tot later en kusjes groeten aan thuis van Dagmar Richard Frank en Debora!!!

1. Michel:
    11 april 2010
    Dag Frank,
    Ik heb wat voor je uitgezocht met betrekking tot de foutmelding die op je camera verschijnt.

Foutcode Maatregelen
    ----------------------------------------
    Err 01 De communicatie tussen de camera en de lens is gebrekkig.
    Maak de contacten van de lens schoon. (p. 9)
    Err 02
    Er is een probleem met de CF-kaart. Probeer het volgende:
    Verwijder de CF-kaart en plaats deze opnieuw. Formatteer de
    CF-kaart. Gebruik een andere CF-kaart.
    Err 04 De CF-kaart is vol. Verwijder overbodige opnamen of vervang
    de CF-kaart.
    Err 05 De automatische pop-up van de ingebouwde flitser is geblokkeerd.
    Zet de aan-/uitschakelaar op <2> en weer op <1>.
    Err 99
    Er heeft zich een andere dan de bovenstaande fouten
    voorgedaan.
    Verwijder de batterij en plaats deze opnieuw.
    Deze fout kan optreden als u een lens gebruikt van een ander merk
    dan Canon en de camera of lens daardoor niet correct werkt.
    ----------------------------------------

#Op bepaalde sites word gewaarschuwd dat de EOS350D niet hoger zou kunnen dan 8Gb terwijl in de manual daar niets over gezegt wordt.
    #Na het nemen van een foto gaat de camera vanuit zijn interne geheugen de data naar de CF-card schrijven. Het zou kunnen dat de EOS350D 'soms' fouten maakt bij het uitzetten van de camera terwijl hij nog met het wegschrijven bezig is.

Mochten er nog specifieke vragen zijn dat hoor ik het wel.
    5000000 robben... dat wordt een heeele wijde groothoek lens geloof ik ;-))))

Succes morgen in Cape Cross en Brandberg en euh.. neus dicht!

Een warme groet, Michel
  2. Esther:
    13 april 2010
    Hoi luitjes,

Wat leuk om mee te lezen met jullie avonturen! Ben alweer nieuwsgierig naar het volgende verslag en naar de foto's natuurlijk! :-)

Richard en Dagmar, ik vind het ontzettend leuk dat julie gaan trouwen! Van harte gefeliciteerd!!!

Groetjes Esther
  3. Fam. Nieuwstraten:
    16 april 2010
    Lieve buurtjes,

wat een avonturen, écht heel leuk!
    Dagmar & Richard: van harte gefeliciteerd! Nu op zoek naar goede ceremoniemeesters...!
    Succes met het fototoetsel! We zijn heel nieuwsagierig naar jullie kiekjes!
    Catootje vindt het best hier: de meiden 'spelen' met haar en durven haar steeds beter vast te houden en te aaien. Ze hebben zelf een 'systeem' bedacht van wie het nieuwe water mag doen en wie het eten en wie het hooi. Alle visite die komt en kinderen die komen spelen moeten naar Catootje komen kijken...
    O ja, Edward heeft op dit moment zijn 2e gesprek bij Essent... Wie weet!

Nog heel veel plezier en een gave reis toegewenst vanuit Klundert!

Liefs van Edward & Bianca
    Emma, Marloes en Sofie
  4. frits:
    18 april 2010
    Heeft iemand nog wat van telefonisch nieuws vernomen van een van de reizigers?

Frits
  5. frits:
    19 april 2010
    We hebben gisteren een telefoontje gekregen van Richard en hun reis loopt voorspoedig. Ze zijn op het ogenblik op weg naar Oshakati.
    Onze vlucht naar USA is gecanceled. We gaan voorlopig niet.

Frits en Gerda
  6. Rachel:
    Hey Frank en Debora,

Dat klinkt erg goed :-) Ik kijk zelf ontzettend uit naar mijn laatste weken rondreizen. Zal waarschijnlijk alleen in Zambia zijn, maar ook hier is genoeg te zien! Ik ben wel benieuwd wanneer jullie in Livingstone zijn. Wie weet kunnen we wel ergens meeten!

Groetjes Rachel
  7. Jeannette van Emden:
    Hoi Frank en Debora,

Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Klinkt allemaal heerlijk avontuurlijk. Geniet er maar van.
    En een goede reis verder.

groeten, Jeannette en Edwin & kids
  8. Daddy:
    Hallo Debora en Frank, Richard en Dagmar,

Even een berichtje uit het verre Klundert. Gebeurt niet veel,de vissen leven nog en groeten mij regelmatig. We zien uit naar jullie terugkomst en uiteraard veilig. Binnenkort koninginnedag en Hilbert ziet er naar uit. Rommelmarkt en zo. School gaat goed, had een goed rapport. Gezondheid moeder gaat redelijk. Tennis wat minder, leeftijd denk ik en het raadswerk opgepakt. We hopen dat Richard en Dagmar veilig terug komen en zich voorbereiden op een belangrijke dag voor hen beide. Jullie uiteraard een veilig vertrek naar Johannesburg en geniet de komende 4 weken. Weet dat je niet alleen gaat. De Heer gaat mee en waakt over jullie allemaal. Tot gauw
    Daddy.