stof

28 april 2010

Stof. Ja dat hebben we!! inmiddels genoeg om over te praten en is natuurlijk ruimschoots aanwezig in en op de auto, in onze spullen en porien. Eindelijk weer terug in de beschaafde omgeving genaamd Windhoek. Totdusver geen mogelijkheden gehad om te bellen en te internetten. Maar waar waren we ook alweer gebleven. Owja Walvisbaai. Hier hebben we nog een nachtje geslapen bij Ana's Inn. Daarna vroeg vertrokken richting Cape Cross. Zoals eerder gezegd wat een stank. Kokhalzend met z'n allen uitgestapt en getracht zoveel mogelijk te filmen en fotograveren in een zo kort mogelijke tijd!! Maar wel een mooi stukje Namibie! Nadat we hier toch een half uur hadden volgehouden zijn we doorgereden naar Brandberg. Onderweg nog veel gefotografeerd van de omgeving! (mijn camera heeft trouwens gedurende de dag verschrikkelijk gestonken!!:)) Aangekomen in Brandberg hebben we heerlijk genoten van het zwembad. We zijn niet meer naar de beroemde rotstekening de White Lady gelopen ivm de enorme hitte 45-50gr C. Op de campsite waren veel afbeeldingen van de woestijnolifant te vinden. Het bleek een vaste bezoeker te zijn van de camping. Maar helaas door de hevige regenval waren deze naar het noorden vertrokken. Verder hadden een mooie plaats midden in de natuur gekregen. Natuurlijk met eigen braai en water. 's avonds trok het warme weer snel weg en veranderde in een stevig onweersbui. Deze hebben we met een zakje chips maar in de auto afgewacht. Zodoende pas laat gegeten (noodles met braadworst) Trouwens, als je elke dag redelijk bijtijds opstaat zonsopgang 6.00uur dan zit je voor je gevoel als de zon ondergaat al in te kakken. Dan is het pas 18.00uur!!! We liggen daarom al vrij vroeg op bed. Na tiktak dus.

De volgende dag wederom vroeg vertrokken naar Palmwag. Vroeg omdat we eerst via de orgelpijpen, burnt mountain en twijfelfontijn (rotstekeningen van de bosjesmannen) wilden gaan. Prachtig!! Er was veel verandert sinds ons laatste bezoekin 2005. Veel commercieler en een aantal rotstekeningen hadden veel te verduren gehad (vervaagd) Maar toch een uniek plekje op de wereld!! 's Middags op tijd aangekomen op de schittererende campsite Palmwag.