Het begin

9 april 2010 - Walvis Bay, Namibië

We zijn om 19 uur eindelijk met Air Berlin vertrokken naar Munchen. Dit was maar een kort vluchtje. Op munchen kwamen we Bas van Scheldevogels tegen. Hij was ook op weg naar namibie. Erg toevallig! De vlucht duurde eindeloos. We hadden erg weinig been en zitruimte. Na 9 uur vliegen kwamen we dan ook gebroken aan. Gelukkig maakte de mooie blauwe lucht en de lekkere warme zon veel goed. We moesten weer een tijd wachten bij de douane. Allerlei formulieren invullen. Hierna werden we opgewacht door iemand van het autoverhuurbedrijf. We moesten nog ongeveer drie kwartier rijden naar windhoek waar we onze auto konden ophalen.

De auto ziet er supermooi uit. Alles gecontrolleerd, getankt en boodschappen gedaan en toen eindelijk op weg naar Sesriem. We moesten lang rijden, maar onderweg hebben we al veel gezien. Bavianen, oryxen, springbokken, wrattenzwijnen enz.

We hebben gelogeerd op een kampeerplaats in Sesriem. Hier hebben we voor de eerste keer zelf de tenten opgezet en eten gekookt in het donker. Erg handig die hoofdlampjes. Want hier is het echt donker!!!

De volgende dag zijn we naar dune 45 en de sossusvlei gegaan. Hiervoor moesten we al om 4 uur op. Frank liet perongeluk het autoalarm afgaan waardoor ook gelijk alle andere campinggasten wakker werden. Hierna zijn we naar dune 45 gereden. We wilden de zonsopgang bekijken maar helaas waren we net te laat. Gaf niks. De omgeving was super. Boven op dune 45 ging Richard op zijn knieen voor zijn Dagmar. En natuurlijk zei zij ja!! Binnenkort een feestje dus.

Hierna zijn we naar de sossusvlei en de deathvlei gereden. hier hebben we weer een mooie wandeling gemaakt. Het was erg warm. Zeker een graad of 35.

Uiteindelijk hebben we nog een nacht doorgebracht op de campsite met zwembad. Heerlijk. 's avonds gekookt op een houtskoolvuurtje. Erg lekker. We hebben onder het genot van een drankje naar de sterren gekeken. Super!

Vandaag liep alles heel anders dan gepland. We hebben verschillende canyons gezien en gereden. We hebben erg veel foto's gemaakt. Helaas konden we geen campsite vinden dus kwamen we uiteindelijk na een zeer lange rit in walvisbay terecht. Omdat we te laat waren om een campsite te zoeken, logeren we nu in een hotel. Genieten maar.

Jullie horen binnenkort wel weer meer van ons. Dit was het even voor nu. Foto's volgen wanneer het mogelijk is.

Groetjes allemaal!

1. Aart en Marleen:
    9 april 2010
    Ha Frank en Debora,
    Wat super leuk om een eerste berichtje te lezen van jullie. En in zo'n korte tijd hebben jullie al weer veel mooie dingen gezien zeg! Dat belooft veel voor de rest van het avontuur!
    En super leuk dat jullie bij het aanzoek waren, en zo lang ze 13 mei niet gaan trouwen is het best, toch?! haha..

Ontzettend veel plezier en we kijken al uit naar het volgende bericht!
    Groetjes vanuit Dordt

p.s. wij konden vandaag ook in de zon zitten! Dus weet een beetje wat jullie meemaken! haha..
  2. frits:
    10 april 2010
    Leuk om het eerste reisverslag te lezen. Dat van dat autoalarm is net iets voor Frank of Richard. Het verbaast ons niets en tot nu toe was het erg rustig in dit deel van Afrika.
    Richard en Dagmar: nogmaals van harte gefeliciteerd.
    Frank en Debora: jullie kunnne het prille geluk vastleggen.
    We kijken uit naar het volgden bericht en evntueel fotos.
    Gerda en Frits
  3. Ed& Kris:
    12 april 2010
    GEFELICITEERD! (voor Daggie en Richard) Feestje, feestje........

We werden door Andre nog even aan deze optie herinnert.Leuk om jullie zo te volgen, het reisschema ligt op tafel en de optie van de maps is echt perfect. Ik had het niet verwacht maar toch wil ik nu ook wel weer terug naar de sossusvlei en sesriem canyon en ...... die zeehonden (rob ben?) hoeven niet zo nodig (deoroller onder je neus smeren kan helpen ((optie van een medereisgenoot bij Cape Cross)).

(Terschelling was het afgelopen weekend ook mooi!! geen zeehond gezien maar ok, je kan niet alles hebben....)

Heel veel groetjes aan iedereen, geniet ervan en verheug me nu al op het volgende stukje!!!!

Ed & Kris