een plaatje

20 maart 2012 - Maun, Botswana

Een plaatje is het wederom, onze campsite. Aan een lagoon aan het westelijk gedeelte van de panhandle (start van de okavango delta) we verblijven hier voor 2 nachten. We hebben ook een trouwe supporter genaamd chobe. Een hond dus. De eerste dag lekker op het terras gezeten en genoten van het uitzicht. Hier had ik weer bereik, al was het bij de de derde boom links, om wat te bellen en smsen. even geprobeerd een visje gevangen maar dat mocht niet lukken. Wederom lekker gebraaid en genoten van het uitzicht. Totdat ja tot de muggen wakker werden. Wat een plaag. Van ellende maar weer om 8uur naar bed, wat overigens geen straf was.

Voor de volgende dag hadden we een mokoro tocht geboekt. Om 8 uur vertrokken naar de delta. Heerlijk in een bootje met niets anders dan natuur rondom. Veel vogels gezien en halverwege gestopt op een eiland om een korte wandeling te maken. Wederom prachtig want algauw stuitte we op een olifant. Deze kwam tot ongeveer 20m van ons vandaan. Erg mooi en eigenlijk wel spannend. Ook frank en debora waren nog niet zo dichtbij geweest. Daarna nog een hele grote uil gespot (giant eagle owl) en een wrattenzwijn. De terugtocht naar guma camp was wel wat zwaarder aangezien de zon ons had veranderd in kreeften. Kon ook wel met 37gr op het water. savonds lekker gebraaid ( jaja wederom tis zo lekker) en vanwege de terugkerende muggen vroeg naar bed. Morgen op weg naar maun. Boodschappen doen en alle papieren regelen voor komende dagen. Jaja diverse permits en parkfees moeten betaald worden om komende dagen in moremi kwai en savute te verblijven. Tot zover even een kort verslag. Komende dagen gaan we de bush in en komen pas maandag aan in kasane ofwel de beschaafde wereld. Alles gaat dus subliem en het is erg gezellig. Groeten aan iedereen van ons allen.

1. Aart en Marleen:
    20 maart 2012
    Wat leuk om eindelijk een berichtje te lezen van jullie! En meteen zoveel! Het klinkt goed allemaal en vanaf het moment dat jullie zijn aangekomen is het grote genieten begonnen. Geweldig! Fijn dat het allemaal zo goed gaat en nog super veel plezier de komende tijd!
  2. Daddy:
    20 maart 2012
    Fijn te horen dat jullie het naar je zin hebben en genieten. De tijd gaat snel en we zijn al weer in de 2e week. De vogels doen het goed en worden los gelaten. De vissen leven allemaal nog. Hier gaat alles goed maar we missen jullie wel. Pas goed op jullie zelf. De groeten aan Wim en Adrie van ons uit Klundert.
    Daddy, Moeke en Hillie
  3. Frank:
    20 maart 2012
    Fijn om wat van thuis te horen. Vanavond bel ik Janine en bram. Volgende week jullie weer. Groeten aan de vogels en de vissen. Dikke kus van ons.
  4. Dagmar:
    20 maart 2012
    veel plezier in de bush en ook vooral ontmoetingen met de big five. We reizen met jullie mee! Wat zag sossusvlei er heeeeeeeet uit... geniet! liefs
  5. H en M:
    20 maart 2012
    Geweldig, wat een avontuur. Bedankt voor alle berichten. Doe er wel foto's bij van de olifanten anders geloven we het niet.
    Hier alles prima, de lente doet zijn best om te beginnen.Ook de hartelijke groeten van moeder Gerie.
    Geniet maar van de natuur, tot mails, Henk en Miep, Maassluis
  6. ineke:
    20 maart 2012
    wat duurt wachten lang als je zo benieuwd bent naar jullie belevenissen, fijn dat alles goed gaat en jullie weer zo genieten van alles.
    De hartelijke groetjes van ons en de Branding collega"s
    Knuffel van bewoners van het Getij.......
  7. Martine:
    20 maart 2012
    Leuk om weer even op de hoogte te zijn en jullie verhalen te lezen! Het zal zeker erg mooi en genieten weer zijn!
    Geniet ervan!