eindelijk gestart

20 maart 2012 - Maun, Botswana

Eindelijk hebben we wifi en toevallig een smartphone. De computers zijn hier Afrikaans, Mae ze werken niet. Na een Lange dag van vliegtuig naar vliegtuig zijn we dan in Windhoek. De auto kregen we pas een dag later want het kantoor was gesloten. Savonds lekker gegeten bij joesbeerhouse en geslapen bij casa piccolo. De volgende dag om 9uur werden we opgehaald om de auto te halen. een prachtige landrover defender uit 2011. Alles er op en eraan. en met een tank van 145l moeten we ook een eind komen. Na het doen van de boodschappen konden we eindelijk op weg naar sesriem. Een prachtige tocht met wijdse landschappen die de ene oh na de andere a te weeg bracht bij de proby's. Na een mooie spreethoogtepas lekker geluncht en weer verder naar de camping. Hier aangekomen de permit voor de zonsopgang geregeld die we de andere dag gingen bekijken. Savonds lekker de braai aangestoken en de vakantie kon echt beginnen.

Lekker vroeg gaan slapen en de volgende morgen om 4.30uur opgestaan om naar dune 45 te rijden. Lijkt vroeg maar je moet de tenten inklappen, ontbijten en niet te vergeten koffie drinken. Om 6uur ging de poort open en konden we op weg. De opkomst was weer spectaculair na een heftige klim op de duin van 200m hoog. Daarna doorgereden naar de deathvlei. Ook hier onze ogen weer uitgekeken. Om 10uur zijn we de woestijn weer uitgerend vanwege de ondraagelijke hitte. Daarna via de remshoogtepas teruggereden. Dit was voor debora en frank ook een nieuwe route. Ook zij vielen van de ene in de andere verbazing. Wat was dit mooi zeg! Zebra, kudu, hamerkop (ofwel hakbijlvogel volgens a3) zwijnen en een prachtige supergroene omgeving. Echt een mooie route. Savonds geslapen op arrebush lodge and camping. Een mooie campsite maar te groot en massaal voor ons en direct langs de snelweg. Het was nog even spannend of we er zouden arriveren omdat pa links voorrang wou geven op de rotonde terwijl ze hier links rijden... Dat ging maar net goed dus. Al met al weer een mooie start van de reis. Op naar het o zo mooie waterberg.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. janneke v. bezooijen:
    20 maart 2012
    Yes, daar is 't ie dan.
    net alles van Corstiaan zitten lezen en nu zijn jullie aan de beurt.
    Geniet nu van jullie verhalen, genieten jullie maar lekker van mooie zonsopkomsten en zo.
    groetjes
  2. Astrid en Reyer:
    20 maart 2012
    wild zwijnen in de stal
    mooie voeten op het hollandsdiep
    mooi strand zonder water
    auto mee terug nemen om de koeien mee te halen

geniet er van liefs en dikke kus van Astrid en Reyer