Amazing Opuwo

28 april 2010 - Opuwo, Namibië

Na onze laatste nacht in Palmwag zijn wilden we weer vroeg (ong 7uur) vertrekken. Helaas waren we vergeten de koelkast 's nachts uit tezetten waardoor de accu geen zin meer had. Gelukkig had de campsite een soort primitieve garage die ons op weg hielpen. Wat een paar euro kan doen!! Daarna op weg richting Opuwo voor een tussenstop. We dachten even snel naar Opuwo te rijden maar dat vielk zwaar tegen. Niet door het wegennet of de auto maar door de wonderschone omgeving met bijbehorend wild. En niet zo'n beetje ook. Giraffen, zebra's Oryxen, springbokjes, en vele vogels belemmerde ons door te rijden. Een waar genot!! Toch later die dag veilig aangekomen in Opuwo. Wat een armoede is daar zeg!! In de stad leven veel Herero's en Himba's om in de stad te werken. Helaas is er geen werk dus je ziet bergen mensen op straat rondslenteren en bedelen. Ook veel alcohol wordt er genuttigd met alle gevolgen van dien. We reden op een gegeven moment door de stad en je zag eigenlijk een groot meer met daarin vele huisjes/krotten. Daar wordt je echt heel stil van. Een klein positief puntje, Richard en ik zijn van mening dat die Himba's heel knap kunnen zijn!!! Op naar de Lodge. Na een bergweggetje kwamen we aan op de campsite. En wat voor een. Wat een zwembad!! Dit kun je je alleen voorstellen in van die dure hotels. 's middags hebben richard en ik de auto volgetankt en nog wat boodschappen gedaan. Diesel is hier spotgoedkoop!! 0,77 euro per liter!! Toen we hoorden wat in de lodge een driegangendiner koste, hebben we wederom snel gereserveerd voor die avond, althans Richard had dit stiekem gedaan!! Tijdens het eten hebben we verschrikkelijk gelachen. Nou ja Debora had een stuk plastic folie in haar eten en ik kreeg een torretje (5cm) bijna in mijn mond. Die vliegen hier dus rond. Al met al een enerverende avond. 's avonds weer redelijk bijtijds naar bed want morgen gaan we naar Kunene River Lodge. Een waar vogelparadijs volgens de boeken!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Menno:
    28 april 2010
    Dat zijn behoorlijk wat berichtjes achter elkaar?!
    :-)
    Jullie hebben het goed naar je zin zo te lezen! Geniet er van.

gr. Menno
  2. tante Corry Schreuders:
    28 april 2010
    Wat is dit leuk om te lezen en wat genieten jullie.Ik wens jullie nog een fijne tijd toe en kijk weer uit naar jullie volgende mail.Liefs tante Corry.