Kruger Park deel 2

2 mei 2010 - Krugerpark - Skukuza, Zuid-Afrika

Als je in een Natuurpark bent in Afrika en je hebt veel geluk in een van je reizen heb je kans de Big 5 te spotten:

Olifant

Leeuw

Luipaard

Neushoorn

Buffel

Dit is een zeldzaam geval. Zeker omdat het luipaard zeer schuw is en moeilijk te vinden. Vanochtend hadden we weer de loterij!! Vroeg opgestaan (4.30uur) om te ontbijten en ee ochtenddrive te maken. We waren Skuzuka nog niet uit of we zagen iets bewegen. Het was een leeuw volgen Jimmy ( een van de twee extra gasten) Na inspectie met mijn verrekijker moest ik constateren dat deze leeuw wel heel rare vlekken had!! Het was een luipaard, nee twee neej DRIE!!! Dit zagen we pas nadat 3 hyena's de luipaarden wegjaagden. Wat een begin van de gamedrive. Binnen 24 uur hebben we de complete BIG5 gespot. GAAAAAAFFFFF!!!! Helaas nog niet kunnen fotograferen maar dat komt nog! Dat weet  ik zeker na al deze gebeurtenissen tijdens onze reis! Verder deze morgen nog een aantal buffels, neushoorns, grote kudde olifanten, nijlpaarden, bavianen, velvetmonkeys en een krokodil gespot. Vanavond wederom op pad in een jeep! Maar dan op avondsafari (in het donker dus) To Be Continued!

@Michel: Ik heb de volle geheugenkaarten en de 16GB van jouw meegegeven aan Dagmar en Richard. Zij sturen deze aangetekend op naar jou (als je het goed vind)

@Erwin Kroll: Stuur even de wolken weg 's ochtends want debora heeft het koud tijdens de drives!! (het is 20 graden sochtends en 28 overdag :)

@Mike en overige collega's: Nog maar 33 dagen en dan kom ik weer vervelen:)

@allemaal die dit lezen: We vermaken ons prima. Wat een rust en een prachtige omgeving. Gezondheid is perfect! Het weer is prachtig. We genieten volop!!

1. Corine:
    2 mei 2010
    Hey

Leuke verhalen allemaal hoor!
    Ben erg benieuwd naar de foto's, we moeten maar eens een week afspreken om ze allemaal te bekijken hihi

Veel plezier nog!
    groetjes!
  2. jannie schreuders:
    3 mei 2010
    Lieve Frank en Debora, wat gaat het goed met jullie, gelukkig! Veel gezien. Veel "geschrokken".
    Is het weer uit te houden?
    Met ons gaat het goed. Hilbert logeert in Benschop. Vrijdag gaat ie naar Vriezenveen en pa en ik gaan op doorreis naar Ommen voor een paar dagen.
    Het regent al een aantal dagen. Ongezellig. Charlotte zit in jullie huis haar scriptie te maken.
    Zo meteen gaan we nog eens met pa kijken naar hun " toekomstige"" huisje.
  3. Opa en Oma Afrika!!:
    Lieve kids

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    We zijn zo benieuwd naar al die foto,s.
    Hier is alles oke.
    Opa en oma zitten in drenthe heerlijk toch alleen het weer zit nog niet zo mee,dus stuur even wat hierheen,met 25 graden zijn we al tevreden hoor.
    Nou geniet nog maar even voor dat je het weet zit je weer in dat kouwe kikkerlandje.Dikke kus wim,a3,ruub+mandy.
  4. Wtwj:
    Hoi lieve mensen!

Zijn jullie al een beetje meer neger geworden? Jullie zijn vast erg bruin! Vind het erg leuk om zo wat van de reis mee te krijgen. Het klinkt allemaal erg onwerkelijk. Knijpen jullie elkaar soms niet? Of zouden het hallucinaties zijn van de medicijnen? hihi. Geniet nog maar! En tot schrijfse/ mailse.
    Liefs, Wim en Tamara
  5. Dagmar:
    4 mei 2010
    getverdemme ik ben niet jaloers neeeee echt niet...
    wat een kadootjes krijgen jullie zeg!
    dikke kus
  6. frits:
    5 mei 2010
    Wat een fantastische verhalen zeg! Op een of andere manier trekken jullie de dieren aan ! Pas maar op voor al die leeuwen!
    Frits
  7. Eefje Ros.:
    6 mei 2010
    ha debora en frank. zo te lezen hebben jullie het prima naar de zin. Heb wat foto,s bekeken. wat geweldig zeg. geniet er maar van. wens jullie nog heel veel plezier en een goede gezonde terugreis naar huis. liefs. ennnuuhhh uitkijken he voor al die wilde dieren.
  8. jannie schreuders:
    10 mei 2010
    lieve Frank en Debora het gaat nog steeds goed met jullie! Geniet want het is zo voorbij. Nog 3 weekjes...

Ommen dalfsen meppel was leuk. 35 km gefietst. Genoeg voor mij. Het is nu best koud. Ruiken?
    Kusjes pa, ma en Hilbert