Kruger National Park

1 mei 2010 - Krugerpark - Skukuza, Zuid-Afrika

Weer een hoogtepunt in aantocht. We gingen naar het Krugerpark!! 's ochtends om ongeveer 9u weggereden door de prachtige landschappen van de blyderivercanyon. 's middags kwamen we aan in het midden/zuidelijk deel van Kruger. We zouden deze middag al gamedrivend naar Skuzuza rijden. Een redelijk groot overnachtingsverblijf (de grootste dus in het park) We begonnen onze tocht met een stel leeuwen die net een buffel hadden gedood!! Wat een start!! Al snel volgden vele antilopen en ja echt een stel witte neushoorns!! Deze zijn echt een stukje groter als de zwarte en veel rustiger. Daardoor kun je ze veel beter bekijken!! Vervolgens doorgereden en nog 9  neushoorns gezien!! Dit had niemand verwacht! Zelfs Andy (de gids) stond versteld. Maar moeder natuur was nog niet klaar. Op het einde van onze rit kwamen we zelfs de zeer zeldzame Sableantilopes tegen. Dit ging iedereen boven zijn pet!! Wat was dit mooi!!! Andy vertelde dat hij een heel jaar door in vele parken rijd en hij soms maar 2 keer per jaar deze dieren spot!!! Hoe lucky zijn wij!!! Helaas moesten we snel door rijden want de wintertijd was ingegaan. Het park sloot een half uur eerder, 17.30uur!! We kwamen pas om 17.55uur aan bij de Skuzukagate hopende dat we geen zware bekeuring zouden krijgen. Gelukkig maakte meer gidsen dezelfde fout en we mochten gelijk doorrijden. 's avonds heb ik een lekker fikkie gestookt en heeft Andy een braai klaar gemaakt. Niet verkeerd dus.