Op bezoek bij de GGD

2 februari 2022 - Fijnaart, Nederland

Vandaag was het dan zover. Onze gezinsafspraak bij de GGD. We hebben natuurlijk wel wat ervaring, maar tips voor de kinderen waren welkom. We hebben de route en de periode van reizen besproken. Zo hebben we gekeken naar welke malariagebieden we toe gaan. Hier kwam uit dat we 3 weken lang malerone moeten slikken. Deze tabletten hebben de minste bijwerkingen. Ook de jongens krijgen malerone, maar dan in de kindervorm. Dit gaat op gewicht en toevallig vielen ze in dezelfde klasse. Het recept hebben we meegekregen en we kunnen het bij onze eigen apotheek ophalen.
Ook werd er gekeken naar de benodigde vaccinaties. Frank had geluk en was helemaal up to date met zijn vaccinaties. Helaas was mijn DTP verlopen, dus ik was samen met de jongens de Sjaak. Chris en Tijs hadden allebei nog hepatitis A nodig. Dat was even schrikken voor de jongens, maar mama had voor allebei een zakje Pokemon kaarten meegenomen als beloning. Tijs was ontzettend dapper en ging als eerste in de stoel zitten. Zonder een kik te geven kreeg Tijs zijn vaccinatie. Echt super knap. Chris was een beetje angstig, maar uiteindelijk was ook hij dapper en was het prikje al snel weer klaar.
We zijn nu weer een stapje dichterbij. Alle 4  de vaccinatie paspoorten zijn gereed.
Zo langzamerhand begint de zin te groeien zowel bij ons als bij de jongens! Nog maar een paar maanden en dan is het zover.

1. Miep:
    Goed voorbereid op pad! 👊🏻
    Leuk om jullie avontuur te volgen
  2. Wtwj:
    Goed gedaan mannen!!
  3. Janneke van bezooijen:
    2 februari 2022
    Wat een dappere knullen zijn Chris en Tijs. Sterkte verder met de voorbereidingen. Wel een hele onderneming hoor.
  4. Armgard:
    2 februari 2022
    Wat leuk om te volgen zeg !
  5. Ellen:
    2 februari 2022
    Wat een heerlijk vooruitzicht???
    Stoere mannen hoor👍
    Veel plezier met alle voorbereidingen en ga jullie echt volgen! Leuk
  6. Petra:
    Wat leuk!!
  7. Opa en Oma Afrika!!:
    Dat gaat lukken!!!!!!
  8. GJ:
    2 februari 2022
    Stoer zijn ze, die kunnen zo'n Afrika reis wel aan. Oh en jullie natuurlijk ook..
  9. Leonie (en Jelte):
    2 februari 2022
    Leuk om zo een beetje met jullie mee te kunnen reizen!
  10. Jaap en Maaike:
    3 februari 2022
    Leuke foto, met die paspoorten!
  11. Esther Glas:
    Gaaf zeg!
  12. Adri en wim:
    3 februari 2022
    Knap hoor van de mannen. Spannende reis veel plezier xxxx
  13. Nel:
    4 februari 2022
    Goed begin is het halve werk....knap hoor
  14. Arianne P:
    4 februari 2022
    Wat tof dat jullie dit met de jongens gaan ondernemen!
  15. Ingrid:
    23 april 2022
    Knap en stoer van de jongens, dit doen ze maar even. Vaccinatie > check, paspoorten > check, tickets > check……..Afrika here we come. 🦁🐯🐘🦒