Voorbereidingen

28 juni 2021 - Fijnaart, Nederland

De eerste voorbereidingen zijn inmiddels al in volle gang.
Allereerst dachten we na over de bestemming. Een verre reis met kinderen is anders dan we gewend zijn. We stelden dus vooraf wel een aantal eisen.
We willen dat de landen veilig zijn met een redelijke gezondheidszorg.
De campsites moeten geschikt zijn voor kinderen.
Voldoende leuke activiteiten voor het gezin en we wilden niet al te veel kilometers rijden.
Onze keus viel al snel op Namibië en een deel Botswana.
Hans, onze reisleider heeft ervaring met reizen met kleine kinderen. Dat is erg fijn en hij heeft een paar mooie campsites uitgezocht. Na wat overleggen en discussiëren was de route een feit. (Je kunt deze terugvinden op deze site)

De campsites zijn vastgelegd en de tickets zijn al gekocht. Dat zijn alvast twee puntjes van onze to do list.
De kleine mannen hebben natuurlijk allebei een paspoort nodig. Onze paspoorten zijn nog wel een paar jaar geldig.  Dus op naar de drogist om pasfoto’s te laten maken. Gelukkig had ik 2 kanjers die goed luisterden naar de instructies. Al snel hadden ze allebei een nieuwe pasfoto. Ze zien eruit als 2 kleine boefjes, omdat ze natuurlijk niet mochten lachen op de foto. Wat is dat toch een rare regel. Door alle coronaregels konden we pas over 3 weken op het stadhuis terecht voor een afspraak. Morgen is het dan eindelijk zover!

het volgende punt op de to do list is een afspraak maken bij de GGD. Wie moet welke vaccinaties en welke malariatabletten moeten we gaan gebruiken?

leuk al die voorpret! Al denken de jongens daar vast straks anders over wanneer ze een injectie moeten😜

1. Adri en wim:
    13 juli 2021
    Leuk hoor duurt nog effe maar die voorbereidingen zijn ook al spannend . Die injecties zijn ze al gauw vergeten denk ik maar. Zo'n mooie reis is best bijzonder om mee te mogen maken. Ze zullen er vast en zeker van gaan genieten als ze al die beesten in het echt zonder tralies ertussen zullen zien. Komt goed hè. Genieten dus.
  2. Jolanda Schreuders:
    23 juli 2021
    Gaaf om jullie nu al te volgen!
  3. Mark:
    23 juli 2021
    Ik ga volgen!!
  4. Janus Verkerk:
    19 augustus 2021
    Goede voorbereiding is het halve werk. Prachtige bestemming.