We verlieten Etosha op weg naar Rundu en Bagani

26 april 2022 - Otjiwarongo, Namibië

We starten onze dag op een rustig tempo op. We klapten op ons gemak onze tenten in. We aten een ontbijtje en maakten ons verder klaar voor vertrek. De jongens hadden een leuk spel bedacht en hadden van zand meerdere forten gebouwd.  Als het aan de jongens had gelegen, dan waren we hier nog een paar dagen gebleven.  Ze hebben echt genoten van Etosha en ze vonden het zo ontzettend jammer dat we het park gingen verlaten. We bezochten nog snel de waterplaats, maar daar was helaas niets te zien. De jongens hadden gisteren geen tijd gehad om het fort te bezichtigen en dat wilden ze eigenlijk ook nog even doen. We zijn dus de wachttoren op geklommen en hadden een schitterend uitzicht over een deel van etosha. Dag Etosha tot een volgende keer! We hadden een lange reis dag voor de boeg. Ons einddoel was de nkwazi lodge in Rundu. We zijn onderweg in Grootfontein gestopt voor wat boodschappen. De spar was verdwenen maar er was wel een grote pick and pay. We hebben onze koelkast weer aangevuld en konden onze weg verder vervolgen. De rit verliep voorspoedig over een kaarsrechte asfaltweg. We kwamen aan op een schitterend prachtig groene oase.  Wat een geweldige plek! We hadden een mooie familiechalet en waren dit keer van alle gemakken voorzien. Zelfs een klamboe die hier geen overbodige luxe was. We kregen een héérlijke maaltijd geserveerd. We waren de enige en wat werden wij verwend!!! Deze lodge is zeker een aanrader! De jongens genoten er ook van. De volgende dag kregen we ook nog een heerlijk ontbijt voorgeschoteld. Omdat we dus de enige waren was alles speciaal voor ons bereid. Het ontbijt kreeg van ons allemaal een dikke 10! Doordat we de enige b en b gasten waren was er voldoende ruimte voor een extra praatje. Altijd gezellig en fijn! We hadden vandaag een kortere rit voor de boeg en reden naar Ngepi onze kampeer locatie voor de komende 2 nachten. We raakten aan de praat met 2 Nederlanders. Super gezellig en we hebben dan ook met elkaar de middag doorgebracht. En waar komen ze dan toevallig vandaan? Uit oud gastel! De jongens hebben nog een duik genomen in het zwembad in de rivier. Midden tussen de hippos en krokodillen. Wat een heerlijke relaxte middag. We zagen zelfs aan de overkant van de rivier olifanten lopen. Wat een geluk! We hadden eindelijk een keertje WiFi dus we hebben weer wat geprobeerd op de blog te zetten. De jongens zijn lekker gaan slapen en wij hebben de avond bij onze buren doorgebracht. Een ander Nederlands stel. Met z’n 6 -en was er veel gezelligheid en lawaai wat niet zo werd gewaardeerd door de buren. Ze hoorden liever de natuur geluiden. Om 23u zijn we dan toch maar snel ons bed in gedoken, want morgen gaan we op gamedrive in het nabijgelegen park.

1. Ingrid:
    28 april 2022
    Een hoop gezelligheid bij elkaar. Leutig hoor. Dat hoort er ook bij ondanks dat jullie toch heel ver weg zijn. 🤗