Namutoni in Etosha

26 april 2022 - Otjiwarongo, Namibië

Vanmorgen zijn we niet zo vroeg  vertrokken. Dit keer stonden we op ons gemak op. We wilden namelijk met de jongens een avonddrive met gids in het donker rondom namutoni maken en Chris wilde liever pas om half 9 op staan. Dat was een beter tijdstip volgens hem.😂 De meeste mensen rondom ons stonden toch vroeg op en deden dat niet altijd zachtjes. We waren dus toch rond 7:15 wakker. Na een ontbijtje en het inklappen van de tenten gingen we dus nog redelijk vroeg op pad. We zagen niet zoveel tijdens deze game drive. Een beetje geluk hadden we toch wel, want we zagen weer een zwarte neushoorn! We hoorden van een gids dat er weinig te zien was tot aan Namutoni, maar dat daar veel leeuwen rondliepen. We reden dus in een wat hoger tempo door zodat we rondom Namutoni nog even een rondje konden rijden. De oudste was even klaar met rijden dus we hebben eerst een stop gemaakt op Namutoni. Even lekker wat te drinken en te snoepen dat is altijd goed voor de moraal. Frank had ondertussen de avond gamedrive geboekt en ons aangemeld voor de camping. We reden nog een klein rondje rondom Namutoni. We gingen op zoek naar cheetahs bij een waterplaats waar ze de afgelopen dagen vaak gezien waren. Helaas zagen wij ze niet maar we zagen wel enorm veel zebra’s, gnoes en springbokken. We gingen even nog een andere weg in. Tot onze verbazing stond het daar vol water! flamingo’s en eenden overal! Ook zagen we nog een enorme olifant die op zoek was naar een slokje water! Ook wij waren wel toe aan een drinkpauze. We reden terug naar Namutoni.  We hadden enorme honger. Niet honger als 1 paard, maar wel als 6 paarden. We hebben lekker broodjes hamburger met frietjes besteld. De jongens hebben daarna de hele middag in het zwembad doorgebracht. Ik deed nog een rondje rond het fort en bracht een bezoekje aan de shop. Er is zoveel veranderd in 10 jaar tijd. Het fort is echt verouderd en de gezelligheid van 10 jaar geleden in het fort was helemaal weg. Ook de superleuke gift shop was  helemaal verdwenen. Of de Corona hier een aandeel in heeft dat denk ik wel. Geen toeristen betekent natuurlijk ook geen geld.

We komen al een paar dagen dezelfde Nederlanders tegen. Het is ontzettend leuk en gezellig om elkaars reisplannen en avonturen te horen. Een stel was aan het einde van hun reis zij waren al in Kaapstad begonnen. Het andere stel was op pad met hun dochter van 2 jaar. Zij hadden hun eigen jeep en rijden 4 weken rustig rond in Namibië.

Na een boterhammetje met smac bij onze jeep liepen we op ons gemak naar de opstap plaats.

Met een open jeep op pad in het donker, wat een avontuur! De 3 mannen wilden natuurlijk achterin zitten.

Het werd echt een bijzondere gamedrive! We zagen 2 genet katten, een wilde kat, jakhalzen, groot oorvossen, kuddes zebra’s en springbokken, black faced impalas, een marsh owl, een zwarte neushoorn, hyena’s enz. Het meest bijzondere waar we bijna tegen aan reden was een troep leeuwen! Wel 11 leeuwen. Een mannetje , meerdere vrouwtjes en wat oudere welpjes. We hebben ze wel 3 kwartier gevolgd en ze liepen soms maar een paar meter van de open jeep! Wat een cadeau! Ook werden we aan het einde nog getrakteerd op een hyena die nog geen meter langs de auto liep. De 2 kleine mannen hadden een lekker dekentje gekregen (want het was best koud geworden) en waren bij papa en mama in slaap gevallen. Wat een geweldig avontuur was dit en zeker de moeite waard! We zijn onze tenten in gekropen en we sliepen allemaal nog voor ons hoofd het kussen raakten.

1. Dagmar:
    26 april 2022
    Alweer een fantastische dag! We zien t helemaal voor ons! we beginnen wel een beetje jaloers te worden😉 en heel nieuwsgierig naar de foto en film.
  2. Opa en Oma Afrika!!:
    26 april 2022
    Blijft een speciaal iets. Super!!
  3. Ingrid:
    26 april 2022
    Zegt dat wel Willem, een speciaal iets. Herinneringen komen weer terug door deze verhalen te lezen.
    Super hoe het jullie het toch met z’n vieren doen. Geniet ervan.