Okaukuejo in Etosha

25 april 2022 - Oshikoto, Namibië

De dag begon heeeeeel vroeg vanmorgen. We hoorden vannacht al een leeuw brullen, hyena’s lachen en zebra’s die te keer gingen. Heel bijzonder! Net voor we op game drive gingen werden we door een aardige meneer gewaarschuwd dat er een leeuw lag met een kill. Zo ontzettend gaaf! Een dode zebra, een paar jakhalzen, een stuk of 8 gieren, een hyena en een leeuw!!!! Zielig voor de zebra maar wat een geluk voor ons. Tijdens het kij ken ging vandaag ook Tijs eerste tand eruit! Kanjer! We reden vandaag van okaukuejo naar Halili. We zagen kuddes zebra’s, gnoes, springbokken enz. Daarna zagen we lange tijd alleen gras en bomen. Het is zo groen in etosha dat het moeilijk zoeken is naar wild. Zagen we plots een neushoorn! Heel gaaf! Al rond 10 uur kwamen we aan op halali. Na inchecken mochten we onze camp site kiezen. Na een tosti en de afwas kon er gezwommen worden. Een beetje relaxen en bij de waterhole kijken. Kwam er gewoon een kudde van 20 olifanten water drinken. Yes. Die stonden nog op ons lijstje. Na een vroeg diner reden we nog een klein rondje . Weinig dieren veel hobbels! Er liep wel een grote bul op de weg😱zijn weg! Wij maakten netjes ruimte en alles is goed gekomen.

Na uitklappen van de tenten en het opruimen van de auto gingen we nog even een blik werpen bij de waterhole. Gewoon 4 neushoorns en 1 jong. En nog 2 hyena’s 😱 wat een bijzondere dag!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gea van der Leeden:
    25 april 2022
    Wat een mooie avonturen beleven jullie! Het is een heel stuk spannender dan bij ons;) Heel tof om te lezen, geniet er intens van met elkaar! Liefs
  2. Bart en Rieky:
    26 april 2022
    wow....nu het luipaard nog????
  3. Dagmar:
    26 april 2022
    Ooo wow jullie hebben al veel gezien! Wat een kado’s. De Jongens zullen dit écht nooit vergeten. Jullie krijgen wat je toekomt!!!
  4. Ingrid:
    Olifanten 🐘✅
    Neushoorns 🦏✅
    Leeuwen 🦁✅
    Zebra’s 🦓✅
    Gnoes ✅
    Hyena’s ✅
    Benieuwd hoeveel jullie nog meer gaan zien.