Duin 45 pret en logeren bij camp Gecko

18 april 2022 - Swakopmund, Namibië

De jongens hadden er zelf voor gekozen om de zonsopgang te gaan kijken op duin 45. Dat werd dus heel vroeg uit bed want al om 5:00 ging de wekker. Ze klommen beide vol enthousiasme de duin op. Chris vond het spannend en is samen met mama niet naar de top gegaan. Tijs liep vol enthousiasme door naar de top met papa in zijn kielzog. Hup doorlopen papa! Wat een mooi gezicht die zonsopkomst! Echt weer heel bijzonder! Het leukste deel komt natuurlijk daarna! De duin weer afrennen. De jongens hadden echt de grootste lol! Hierna reden we door naar de deathvlei. Inmiddels was het al aardig warm aan het worden! Het was een bijzonder gezicht om al die versteende bomen te zien, maar nog meer bijzonder was het feit dat het er nog zo groen was omdat er dit jaar al veel regen gevallen was. Chris en Tijs weten nu hoe warm het in een woestijn is. 😓 wat een hitte! We zagen ook veel woestijn watermeloenen, ik had er nog nooit zoveel bij elkaar gezien! We lieten Sesriem achter ons en gingen op weg naar onze volgende locatie camp Gecko. Helaas heb ik al de hele dag last van een voedselvergiftiging dus dit was een pittige dag. We gingen op weg en de jongens waren al snel in een diepe slaap. We stopten weer bij Solitaire dit keer voor een stukje appeltaart met slagroom. Het was weer een aanrader! Camp gecko ligt echt in de middel of nowhere. Geen bereik niets. We stonden boven op een bergtop. Het uitzicht was niet te beschrijven zo mooi. Je kon kilometers ver kijken. De zonsondergang was een mooi schouwspel! Helaas zag ik hier ook onze eerste 🐍.  Ze hebben hier trouwens ook echt enorme insecten. Dit is duidelijk geen vakantie voor watjes. Terwijl ik uit lag te rusten is frank samen met de jongens gaan zwemmen in de visvijver. Eerst een beetje behoedzaam maar al snel met de grootste lol werden er  zoveel bommetjes gemaakt dat de vissen zich ver weg in een hoekje verstopt hadden. Na het  avondeten gingen we allemaal vroeg naar bed. De volgende dag werden de tenten weer ingeklapt en konden we weer op pad. Natuurlijk niet voordat ze nog een frisse ochtendduik genomen hadden. We reden weer een mooie route op weg naar onze volgende bestemming op deze reis. Alte brucke in Swakopmund. Een hele mooie campsite met een eigen douche en wc. Ook hebben we hier WiFi. Wat is Namibië toch bijzonder mooi! We gingen van de woestijn naar de zee. Van 37 naar 17 graden. Wat een verschil!
De jongens wilden graag in de zee zwemmen, maar papa en mama hadden 1 geheim niet verteld. Het water is hier zo 🥶 ! Ze hebben toch een kleine duik genomen. We hebben alvast een leuk uitje voor morgen geboekt, maar daar lezen jullie later meer over. Na een kleine boodschap met een doos merci van 10€😱 hebben we natuurlijk weer gebraaid. De tenten zijn weer uitgeklapt en de jongens liggen voor het eerst samen te slapen. Ik duik ook snel mijn bed in. Welterusten!

1. Arnout Barel:
    18 april 2022
    Weer een leuk reisverhaal heel veel plezier nog
    En ben erg benieuwd naar de foto’s
  2. Dagmar:
    19 april 2022
    Wat een mooie avonturen, we zijn er zo bij! We kunnen niet wachten op jullie volgend verhaal!
  3. Opa en Oma Afrika!!:
    19 april 2022
    Geweldig en fantastisch voor de jongens!!
  4. Petra:
    20 april 2022
    Super om te lezen, wat genieten jullie zeg! Heel mooi! X
  5. Patrick somers:
    23 april 2022
    Hoi wij volgen jullie blog met veel plezier . Wij vertrekken nl 16/5 ook naar Namibia en doen een groot deel van jullie route . Gaan ook naar camp gecko overnachten . Onze vraag is zijn jullie van Camp Gecko over de Spreethoogte pass en Nauchas en de Gamsbergpas gereden ? Nog veel plezier op jullie avontuur .
    Patrick
  6. Ellen:
    23 april 2022
    O ja appeltaart in Solitaire! En die duinen zijn zo geweldig! Ik ben op een gegeven moment koprollend verder gegaan 🙃🙂 Geniet verder!
  7. Ingrid:
    26 april 2022
    Wow wat een avontuur. Stoer hoor hoe de jongens de Dune opklimmen. Heeft ook wel weer iets. Als ik er weer terug aan denk….🤔.

Hoop dat je niet al te ziek bent geweest.

En vertel vertel, hoe hebben de jongens geslapen?

Kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal. Enjoy 😉