Windhoek

7 mei 2022 - Windhoek, Namibië

We stonden vanmorgen allemaal als ijslollies op! De zon was nog niet op en de temperatuur kwam niet boven de 6 graden uit. De jongens zijn lekker in de auto gaan zitten. We hebben alles uit de tenten gehaald en gister hadden we al veel opgeruimd. Vandaag nemen we afscheid van onze trouwe auto die ons zonder problemen overal gebracht heeft. Het was ongeveer 2 uur rijden naar de grenspost Mamuno border. Al het papierwerk werd weer ingevuld en we hebben weer de juiste stempels in ons paspoort. Ze vergaten wel nog een overgangsformulier voor de auto mee te geven, maar dat werd snel rechtgetrokken. Daarna konden we langs enorme rijen vrachtauto’s doorrijden naar de Namibische grenspost. Hier kregen wij zonder gezondheidschecks de benodigde stempels in ons paspoort. Dat is toch zonde van de pcr test die de jongens moesten laten doen. Het was toch een kostbaar grapje.

Het is 10 uur en we zijn weer terug in Namibië!
onze reis naar windhoek verliep voorspoedig. We zijn gestopt in Gobabis om te lunchen en te tanken. De jongens en ik vielen heerlijk in slaap. Frank kon dus lekker rustig doorrijden. Nog een korte stop bij de spar voor wat snacks tijdens de reis. De jongens waren er al snel klaar mee en wilden lekker gaan zwemmen. We hebben weer hetzelfde huisje bij Arrebbusch als de vorige keer. Wij hebben de jeep leeggehaald terwijl de mannen even schermpjestijd en WiFi hadden. Frank heeft de auto teruggebracht en ik heb al bijna alles ingepakt voor de terugreis. De jongens mochten alvast met Debbie en Stefan gaan zwemmen. Frank was al snel terug en is ze achterna gegaan om zijn schuld in te lossen. Debbie en Stefan waren hier eerder😂 dat kostte hem een biertje volgens de lieftallige dame bij de receptie.

Om onze reis af te sluiten zijn we gaan eten bij Joes beer house. Wederom lekker gegeten en het was erg gezellig! Echt weer een aanrader! De kudu is echt een mooi en lekker dier! Tijs had een schnitzel en heeft zitten bunkeren! We werden netjes opgepikt door de taxi en zelfs voor de deur thuisgebracht. De jongens wilde nog 1x bij papa en mama in bed slapen. Wat een feest toch elke keer. Ik kijk er weer naar uit om thuis ons bed voor onszelf te hebben.
Om 9 uur gaan we ontbijten en om half 11 worden we opgehaald door ons vervoer naar het vliegveld. We kijken er allemaal naar uit om weer thuis te zijn, maar we gaan Afrika zeker missen. Zelfs de jongens willen nog een keer terug! Afrika zit gewoon voor altijd in je hart wanneer je er 1x geweest bent!

1. Opa en Oma Afrika!!:
    7 mei 2022
    Ja ontzettend jammer dat er een eind aan komt. En ondanks alle Afrikaanse dingen wil je het niet missen en daardoor terug. Dan maar goed weer snel sparen :-)
    Wij staan klaar om jullie weer te zien!! Goeie reis naar huis!!!
  2. Miep:
    Goede terugvlucht! Henk en Miep. En bedankt voor alle verhalen
  3. Elly Noordink:
    7 mei 2022
    Goede thuisreis en bedankt voor de mooier verhalen
  4. Bart en Rieky:
    8 mei 2022
    aan alles komt een eind....helaas......
    maarrrr we wensen jullie een goede reis naar huis!