Savuti deel 2

3 mei 2022 - Maun, Botswana

Om kwart over 6 waren we al wakker om op pad te gaan. Chris zette koffie voor papa. Frank klapte de tenten in met behulp van Tijs. Ik zorgde voor een ontbijtje voor onderweg. Na een klein probleempje konden we op pad. Om 7:15 begonnen we aan onze gamedrive. We zagen veel groen gras en veel impala’s maar helaas kwamen we op de Leopard drive geen luipaard tegen. We kwamen een gids tegen en hij wees ons de weg naar 3 leeuwen. Eigenlijk was het geen weg, maar meer een vaag spoor door het gras. We zagen in de verte een auto staan en aangekomen bij die auto bleken er 3 mannetjes leeuwen in het gras te liggen. Mannetjes leeuwen zijn zo ontzettend lui! Ook was hun buik zichtbaar goed gevuld. Hopelijk hebben we een paar mooie foto’s kunnen schieten. We zagen vandaag onze eerste zebra’s en gnoes in dit park. Ook vonden we een kudde hartebeesten. Verder was het gewoon moeilijk zoeken door het enorm hoge gras. De jongens hadden het wel gehad met het gehobbel en werden er misselijk van. Na 2,5 uur reden we terug naar de camping. We kwamen Nederlanders tegen die ons vertelde waar ze de avond ervoor nog een luipaard gezien hadden. Vanavond gaan we weer op pad en hopen dan eindelijk een luipaard te zien.

De jongens hebben weer heerlijk in het zand gespeeld. Frank heeft op z’n gemakje een F1 blad gelezen en ik had eindelijk tijd om weer wat verhaaltjes te schrijven over onze belevenissen.

Onze Nederlandse medereizigers Stefan en Debbie waren ook veilig aangekomen op de camping. Na wat bijkletsen  zijn we op weg gegaan om het luipaard te zoeken. We zagen helaas weinig op deze gamedrive. Al was het weer wel compleet omgeslagen en hadden we regen onderweg. Het mooiste wat we zagen was een enorme kudde zebra’s. We hadden vanavond een enorme t bone steak op de braai. Mmmm heerlijk! Bij het kampvuur hebben we samen met Stefan en Debbie marshmallows geroosterd. Een biertje ging er natuurlijk ook wel in bij de mannen. De dames wilden liever niet in het donker plassen ivm de wilde dieren. Ik moest helaas toch en daarom liepen we gezamenlijk naar het toilet gebouw. Liep er voor ons gewoon een hyena😱😱😱. Gelukkig liep alles goed af en leven we nog.