Privesafari

30 april 2010 - Moholoholo, Zuid-Afrika

Aangekomen na ongeveer 2uur vliegen (de stoelen waren perfect!! Hier kan Air Berlin een voorbeeld aannemen!!) werden we opgewacht door onze gids Andy. Een van oorsprong technische man die zijn baan had opgezegd om guide te worden. En wat voor een!! We hebben het echt getroffen. Al gauw bleek dat we de enige gasten waren voor de 12 daagse reis. Enkel tijdens Kruger zouden 2 gasten voor 4 dagen meereizen.Wat een 'vervelend' iets. We hebben dus een privesafari!! 's avonds in een comfortabele lodge overnacht in Johannesburg (genaamd klein Els)

De eerste 2 dagen hebben we overnacht in een miniatuur regenwoud. Een prachtige accomodatie met een priveresevaat met als huisdieren: 2 struisvogels, 2 wrattenzwijnen en een bosvarkentje (een speklap van 2m) Voordat we de eerste dag aankwamen hebben we een roofvogelopvangcentrum bezocht. Als eerste de demonstratie (dit was echt heel gaaf) waarna we hebben rondgekeken. Het is echt wennen aan het feit dat alles nu voor je geregeld is. We hoeven echt nergens naar om te kijken. Zelfs onze chefkok Debora hoeft geen maaltijd meer te bereiden!!

De tweede dag zijn we naar Moholoholo gegaan. Hier een mooie boottocht gemaakt in de Blyderivercanyon. Echt prachtig om te zien. Daarna zijn we naar het plaatselijke opvangcentrum voor allerlei soorten wilde dieren geweest. Kregen daar een mooie rondleiding met uitleg wat specifieke dieren is overkomen. Ik heb zelfs een gier gevoerd!! Deze zijn echt zwaar als ze op je arm landen!! (ong 8kg) Ook hadden ze een baby black rhino in de opvang. Deze was ongeveer net zo groot als degene die we al eerder hebben ontmoet....