Nieuwe dag nieuwe reis nieuwe kansen

11 mei 2010 - Mapungubwe National Park, Botswana

Zo daar zijn we weer. Waarschijnlijk de laatste keer voor zeg maar een week. Dit in verband met verlaten gebieden die we gaan bezoeken. Vandaag begonnen aan een nieuwe reis. Botswana is de bestemming. We hebben gisteren kennis gemaakt met de rest van de medereizigers. 1 zweed Erik relaxte jongen mijn leeftijd. 1 stille zeer dunne duitser ook van mijn leeftijd maar dan de helft van mijn gewicht, en erg stil. Die moet ik dus flink aan het bier zetten komende dagen:) Een duits gezin met 1 kind en een dove moeder. Erg onhandig maar wel vervelend voor haar. En wij natuurlijk. Nog even terug naar afgelopen dagen. We hebben in Umfilozi/hslusluwe of zoiets een wandeling gemaakt. Weer troffen we een berg witte neushoorns en weer op 15m. (dit heeft Debora geschat en niet ik!!!) Ook een kudde buffels en olifanten zijn we tegengekomen. 's avonds een avonddrive gedaan en 12 hyena's gespot, wat olifanten en buffels, neushoorn en jawel een LUIPAARD!!!! Echt weer een kippevelmomentje!! (sorry Dagmar en Richard jullie hadden echt moeten blijven) Eergisteren naar de drakensbergen gereden naar de drifters inn lodge. Wat gaaf!! Wat een uitzichten! Moeilijk vast te leggen maar ik heb het toch geprobeerd. We zagen Elandantilopen de volgende morgen en hebben in die richting nog even gewandeld voor we terug gingen naar Johannesburg.

Vandaag rijden we naar de grens van Zuidafrika met Botswana en Zimbabwe. Er is hier een NP waren 2 nachten slapen. Daarna naar Khama Rhino Sanctuary en vervolgens KUBU Island middenin de Magagadisisisi ofzoiets pannen. Hopen dat we niet vast komen te zitten want dan wordt het scheppen. We zien wel. Hopelijk kunnen we in Maun weer contact maken met ons blog. Totzover even want de lunch wordt zo geserveerd.

@ Dagmar: Natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag! We hadden geen bereik anders hadden we even gebeld. Misschien van de week nog ff.

@ Schoonfamilie: Debora doet de schattingen en niet ik!!! de film en foto's zullen dit aantonen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa en Oma Afrika!!:
    Hallo lieve kids

Fijn om weer wat te horen.
    Wat maken jullie ontzettend veel mee,zal wel saai zijn als je hier allen maar schapen en koeien in de wei ziet lopen,is echt afkicken.
    Nou geniet er nog maar even van en kijk uit voor overstekende neushoorns hé.
    Groetjes ook van ruub en mandy.
  2. Daddy:
    Hallo Frank en Debora,

Het schiet alweer op, de terugreis komt in zicht maar eerst nog het mooie Botswana. Jullie maken veel mee maar dat horen we later wel. Geniet nog verder en tot horens. Pas op dat je niet op de dieren gaat lijken of ze gaan nadoen. Het wordt anders lastig om weer af te kicken in Nederland.
    Hartelijke groet van Mams, Hilly, Chakke en Daddy.
  3. Jeroen:
    Ha reizigers,

Ja Frankie zo zie je maar vanaf de snoepfabriek in Breda houden we je reisverslagen ook vanaf heden bij.
    Gave reis he?? wij hebben (bijna) de soortgelijke reis gemaakt in 2007 en 2008!!
    Leuk om jullie verslagen te lezen, zo komen de herinneringen weer boven.
    geziet er nog maar van!! en mocht je nog een keertje aan de bar belanden bestel dan maar eens een "springbokkie"
    Als je terug bent hoor ik wel alle reisverhalen van je.

grt.
    Jeroen Verschuren
    Perfetti van Melle BV
  4. Chakke:
    Een dove moeder?!
    Misschien toch maar lessen gebarentaal nemen bij je allerliefst zusje van de hele wereld???

Tot snel en dan gaan we klussen!!!!!

Liefs
  5. Lianne:
    Hoi Debora,

Kampioenschap definitief uit het zicht! Laatste 2 wedstrijden verloren, dus we missen je.
    Geniet nog lekker van de laatste weken in Afrika. Het lijkt me grandioos daar. Tot zaterdag 5 juni met aansluitend een barbecue voor het 3e.

groetjes Lianne
  6. Arie-bert:
    12 mei 2010
    heey frankie en deborha als je vast zou zitten moe je maar belen hoor kom ik wel met de quad je los lieren.
    groetjes en een fijne vakantie nog he arie-bert
  7. Ria Hartog:
    Hoi Debora en Frank,

Wat hebben jullie al veel gezien zeg, wat geweldig om al die dieren in het wild te zien. Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's!!
    Fijne vakantie nog!!

Groetjes Ria
  8. Rachel:
    13 mei 2010
    Hai Debora en Frank,

wat zien jullie toch een hoop gave dingen zeg! Ik hoop dat ik ook luipaarden zal zien tijdens onze lower Zambezi safari. Vier dagen inclusief game drive, walking safari en kanosafari!! Maar goed daar moet ik nog eventjes op wachten ;-) Ik weet niet wat jullie precies van plan zijn in Livingstone maar als je lekker wilt eten ga naar Olga's. Echt een supergoed Italiaans restaurant. En naast de shoprite tegenover de backpackers Fawlty Towers zit het Cafeetje VJ's en ook daar kun je heerlijk eten! Qua watervallen, zorg dat je een waterdichte tas meeneemt. Je komt er namelijk doorweekt vandaan, doorweekt in de zin van alsof je in een zwembad gesprongen bent... Maar zeker de moeite waard! Geniet nog van jullie laatste weekjes! Mochten jullie me willen bereiken: [email protected] of +260974273945

Groetjes uit Macha
  9. Wim en Marian:
    13 mei 2010
    Niet verkeerd al die avonturen! Ik zie jullie nog wel eens verdwijnen naar Afrika. Zorg dan wel voor een goed logeeradres voor je familie (met westerse faciliteiten en zonder de kans op een neushoornaanval). Geniet ze en ga verder met het sparen van 'mooie momenten'! Liefs, de Ton
  10. Fam. Nieuwstraten:
    19 mei 2010
    Hoi Frank en Debora,

wat een ontzettende mooie foto's en leuke verhalen, wel wat anders dan beekse bergen ;)
    Geniet ervan enne Cato is al aardig dik geworden altijd handig voor de naderende kerst.

Groetjes Edward