Moremi Savuti and Chobe

26 maart 2012 - Ihaha Camp, Botswana

Daar zijn we weer. Terug in de beschaafde wereld met alle functionaliteit die we gewend zijn. Laten we eens beginnen bij Moremi.

21 maart vroeg vertrokken naar Moremi. Nou ja vroeg, rond 8 uur zijn we vanaf Audi camp weggereden. Na 100 kilometer stuiterweg waren we dan eindelijk bij de South-gate. Hier ingeschreven en gelijk weer door naar 3rd bridge camp midden in het park. Dit was ongeveer 50 kilometer maar we hebben er 4 uur over gedaan. Je probeert toch wild te spotten en de wegen waren hobbelig maar wel te doen. Aan het eind moesten we wel even 2x door een flinke waterplaats heen maar onze Landrover was niet te stoppen door deze nattigheid. 's avonds wederom de braai aangezet en lekker gerelaxed op de campsite met als achtergrondgeluiden de Hippo's.

De andere morgen weer terugegereden via South-gate. De normale route was niet te doen vanwege een hele diepe watercrossing (meer dan 1m). We waren nog niet weg van de campsite en we zagen verse leeuwensporen. Wij turen en zoeken in het hoge gras of we hem zouden zien. Reden we er bijna overeen!! Hij lag heerlijk te slapen op de zandweg. Prachtig!! Het was een jong mannetje. Na de nodige foto's en filmpjes zijn we verder gereden naar de gate en Mababe Village. Hierlangs konden we naar onze volgende bestemming komen namelijk Mogotho Camp. Eeen gebied van de lokale bevolking die het onderhouden. Hier vind je veel olifanten die gewoon door het camp heen lopen. We kwamen 's middags aan (na onderweg weer veel gezien te hebben) en werden verwelkomd door inderdaad olifanten en vele impala's.

Gelijk de tenten opgezet en lekker geluierd in een heel vervelende temperatuur van zo'n 30 gr. 's avonds pasta gegeten en geluister naar de vele vogels, krekels en muggen! Ja die waren inmiddels ook gearriveerd. Frank, Debora en Adri zijn de slachtoffers van een zevenbultenlandschap op hun voeten. Gemiddeld worden de 60-80 bulten wel gehaald. Op alleen de voeten wel te verstaan. Maar goed, we bijten ons er wel door heen. Al snel hoorde we die avond de eerste hyena's huilen. Tijd om te gaan opruimen en slapen. En ja hoor we kregen die nacht bezoek van een drietal hyena's. Prachtig gezicht vanuit je tent! Pa schrok wel even van de grootte!! Hij had een tekkeltje verwacht die kwam neuzen en het was een heel kalf!

De andere ochtend een game-drive gemaakt en eigenlijk niet heel veel gezien. wel olifanten impala's en kudu's. Op zich wel heel mooi. Zeker ook genoten van de omgeving. 's Nachts wederom bezoek gehad van dit keer maar 1 hyena. Scheelde wel afwassen want hij heeft het hele braairooster schoongelikt. De volgende morgen was het weer tijd om door te gaan naar savute.

De weg was wederom heel bumpy (hobbelig). Het was 100km rijden naar de kampeerplaats en het koste wederom 5-6uur om er te komen. Daar aangekomen lekker gedouched en onze kleding gewassen. 's avonds een game-drive gemaakt door het park. Veel kudu's gezien bij de waterplaats samen met gnoe's buffel en impala. Ook waren er vele olifanten aanwezig. De leeuwen hebben we helaas alleen maar gehoord. Wel kregen we die nacht wederom bezoek van de lokale bende, genaamd honingdas. Altijd leuk voor de geluiden 's nachts.

1. Wtwj:
    26 maart 2012
    Hoi lieve mensen! wij vinden het leuk om zo van jullie te horen. We hopen dat jullie nog heel veel moois gaan zien! Krijg regelmatig de vraag hoe het met jullie gaat. Geniet er nog ontzettend van! Liefs, wim en tamara
  2. Nel:
    26 maart 2012
    Hoi hoi daar wat een avonturen heerlijk om te lezen.
    Kunnen jullie wel slapen van die bulten dat moet toch wel erg jeuken.
    Ehhh Aadje hou je het nog vol tussen al die grote en kleine beesten.
    Ga nog maar fijn door met genieten.
    Groetjes allemaaal
  3. Mija:
    26 maart 2012
    Hoi, wat een verhaal weer. Wat ik me afvraag of jullie behalve dieren ook nog mensen zien? En misschien iets tegen de muggenbulten smeren?
    Groetjes van ons. mija
  4. Chakke:
    Hee lieve broer en zus (en Wim en adri natuurlijk),

hier een berichtje vanuit onze kant. Wat leuk om jullie avonturen te lezen, gek hoor dat jullie daar leeuwen en olifanten zien....wij zitten te genieten van de eerste koolmezen en pimpelmezen :)

Hebben jullie ook al veel zeldzame dieren gezien?

Heel veel plezier nog daar en we lezen graag jullie blog binnenkort weer!

Liefs van ons

p.s. Wij rommelen nu lekker in de tuin enne....mijn buikje begint al een beetje te groeien!
  5. Astrid en Reyer:
    27 maart 2012
    Lieve mensen
    Wat een verhalen
    Ozo leuk dat we zo mee kunnen genieten van jullie reis
    Jullie zullen wel vele verhalen hebben als jullie weer thuis zijn
    geniet er nog maar van de tijd gaat snel
    Niet aan die bulten krabben dan blijven ze jeuken
    Sterkte er mee
    Dikke knuffel voor jullie doe voorzichtig
    Liefs Astrid Reyer Helene en Sjoerd