Mission Accomplished

3 mei 2022 - Maun, Botswana

Vanmorgen geen wekker maar lekker op het gemak opstaan, ofwel 730 gewoon wakker en aan de koffie. Na een bezoekje aan het toiletgebouw om even op te frissen samen met de jongste, trof ik een zeer beroerde Debora aan. Na een uurtje was er geen verbetering, waarop we besloten direct naar Maun te rijden in plaats van nog een nacht in de Bush bij Mbudi. Jammer maar gezondheid gaat altijd voor. Ik (Frank) heb alles in gereedheid gebracht samen met de mannen om de grote reis te maken. En wat voor 1… 6,5u hobbel de hobbel via de sandridge route, stukje marsh route en de verdere transit way to Maun. Onderweg werden de jongens (en ook wij) enorm beloond, er stak een luipaard 🐆 over!!! 🤩 te snel voor een foto maar we hebben m allemaal goed gezien. Supertof, big five compleet 💪. Nabij Kwhai kwamen we een man tegen met een lekke band. Het enige wat hij bij had was een fietspomp. Na kort overleg heb ik de auto er naast gezet en ben ik gaan helpen de band te wisselen. Dit dankzij de uitstekende uitrusting die bij onze Asco auto zit. De man was enorm blij, gezien de leeuwen die hij hier vaak tegen komt….

Dankzij de enorme hulp van SKL Savuti (WiFi, hulp en verzorging) en uiteraard Selfdrive4x4 was alles voor de aankomst in Maun geregeld en slapen we heerlijk bij Discovery B&B. Debora knapt gelukkig weer heel langzaam op. We blijven hier een aantal dagen (nu dus 3) slapen en gaan ervan uit dat we nog heerlijk gaan genieten van de de laatste etappe!

1. Dagmar:
    3 mei 2022
    Wat een mega mooie verhalen en wat hebben jullie veel meegemaakt! En wat supertof dat eindelijk dat luipaard voorbij kwam gewandeld! Geniet van jullie laatste etappe ( en beterschap voor Debora,)
  2. Ingrid:
    7 mei 2022
    Yes, the big five in te pocket. Super 👍🏻👏🏻. Hebben wij toen niet gehad hoor maar we hopen het volgend jaar ook te kunnen spotten.
    Hoorde al de Debora ziek was. Maar goed dat alles dan toch weer goed geregeld is. Op naar de laatste etappe van jullie reis en dat Debora weer opgeknapt is zodat ook zij verder kan genieten. 😘