Eindelijk was het dan zo ver!

16 april 2022 - Windhoek, Namibië

We hebben er lang naar uit gekeken. Er zijn heel wat uurtjes voorbereiding in gaan zitten en dan kon de Corona alsnog roet in het eten gooien. Onze kanjers moest woensdagavond getest worden. Ze deden het allebei super en ze kregen van papa een lekker ijsje bij de Mac als beloning. Zo wil ik ook wel testen! Donderdag 11:30 kregen we een mailtje met het verlossende woord. We mochten op vakantie!!  De jongens zaten gewoon op school, Frank rondde de laatste zaken op zijn werk af en ik zorgde ervoor dat de andere zaken geregeld waren. Wat een teamwork!
Onze lieve (o) Pa Bert heeft ons naar Brussel gebracht. Een verandering in de planning. Het verhaal over de tickets zal Frank wel een keer vertellen of we vergeten het gewoon.
We waren lekker op tijd op het vliegveld dus we hebben met elkaar onze laatste avondmaal gegeten. Zoals opa zei: mochten jullie niet meer terugkomen dan heb ik nog gezellig met jullie het laatste avondmaal gegeten. Bedankt voor de positieve instelling!
we vlogen met Ethiopië airlines. We keken onze ogen uit en ik begreep de woorden van pa. Ik deed ook een schietgebedje toen ik zag hoeveel zooi en spullen de andere mensen meenamen! Ze pakten alles in met plastic folie. Kilo’s gingen er in dat vliegtuig. We zouden vast nooit de lucht in gaan😱

Het wachten verliep nogal chaotisch en zo werden de jongens gelijk voorbereid op het Afrikaanse tempo. Ons vliegtuig zat helemaal vol! De handbagage overigens ook want daar ging niet alleen handbagage in maar ook gewoon grote koffers😱. Toen we onze stoelen gevonden hadden, waren de jongens ontzettend blij! Ze hadden hun eigen spelcomputer en tv in de hoofd steun voor hun. Wat een uitvinding voor de jongens!
Het eerste gedeelte van de vlucht verliep nogal laten we zeggen 😱. Dat had meer te maken met onze omgeving. Ik kan wel zeggen dat ik super trots ben op onze jongens. Ze waren zo ontzettend lief!! Chris was even overprikkeld. Dat bleek voornamelijk de hitte te zijn. Toen ik de airco aanzette trok hij al snel weer bij. De jongens vielen allebei bij mama in slaap. Frank werd wakker gehouden door een lief klein Afrikaans meisje met leuke vlechtjes. Een schatje om te zien. We landen veilig op Addis Ababa.
de jongens waren allebei wat misselijk van de reis. S nachts reizen en weinig eten trok toch zijn tol op de jongens. We konden even bijkomen en toen begin het 2e deel van de reis. Het vliegtuig was niet vol en dit deel van de reis verliep een stuk beter! Al werd er wel een wit zakje gebruikt. Tijs heeft ook deze vlucht bijna de hele weg geslapen. Chris heeft zich goed bezig gehouden!
We landen rond 13:00 veilig op Windhoek.

De douane en alle check posten ivm Corona duurden wel een paar uur. Hakuna matata!!! Het duurde zo lang dat de bagage banden niet meer draaiden maar alle bagage gewoon in het midden van de ruimte gelegd was.
we werden keurig opgewacht door Asco!

onderweg naar Arrebbusch lodge zag Tijs zijn eerste bavianen! Frank ging onze jeep halen en de rest settelde in de lodge.
we besloten onze lange dag in het zwembad en daarna lekker uit eten.

We zijn er!!!

1. Astrid Eijk:
    16 april 2022
    Geniet van deze bijzonder vakantie
    Groetjes van uit Holland
  2. Opa en Oma Afrika!!:
    16 april 2022
    Gelukkig. De reis is altijd vermoeiend, maar nu hetzelfde tempo maar aan gaan nemen. Ook Frank!!! De jongens vinden hun draai wel! Zeker met al de dieren!! Geniet!!
  3. Deborah:
    16 april 2022
    Geniet van jullie byzondere vakantie.
    Leuk dat we er op deze manier toch een beetje bij zijn. Groetjes van ons
  4. Adri en wim:
    16 april 2022
    Lekker genieten luitjes. Veel foto's sturen svp kunnen wij ook meegenieten.
    Groetjes
  5. H en M:
    16 april 2022
    Mooie belevenissen en veel avontuur wens ik jullie😄. Door de verhalen maken wij het ook een beetje mee. Veel schrijven dus, foto’s maken en posten in deze app. 👍
  6. Bart en Rieky:
    16 april 2022
    leuk om jullie verhalen te lezen, zijn we in gedachten toch echt weer terug in Afrika....zeer herkenbaar! Geniet lekker van alles wat er deze weken op jullie pad komt!
  7. Ellen:
    16 april 2022
    Leuk om.zo jullie vakantie mee te beleven
    Geniet! En maak maar veel foto's, mooie herrinneringen voor later en wij genieten hier ook mee
  8. Hans Schoelink:
    Mooi gestart!
  9. Elly Noordink:
    16 april 2022
    Veilig geland, nu maar genieten van al het moois
  10. Jolanda Schreuders:
    16 april 2022
    Geniet ervan ik wacht op de filmpjes!
  11. Ingrid:
    23 april 2022
    Jippie, jullie zijn geland. Laat het avontuur maar beginnen, maar zoals ik lees is het al begonnen. Het eerste dier is al gespot🙊😃.