Chobe NP

3 mei 2022 - Maun, Botswana

De boottocht verliep gister wat anders dan verwacht. Frank had gevraagd om een boot met alleen ons vieren. Om kwart voor drie zouden we vertrekken, maar al snel bleek dat er toch meer mensen aan boord zouden komen. Daar baalden we wel een beetje van. Ook moesten we ineens meer geld voor Chris betalen. Die andere mensen kwamen veel te laat. We vertrokken dus een half uur later dan gepland. Dat kan gebeuren in Afrika. De boot voer eerst de verkeerde kant uit. Wat bleek er zouden nog 2 gasten komen en die waren nog later. Ondertussen begon  Franks bloed wel te koken. Alle andere passagiers hadden blikken vol bier en drank bij. Een soort booze cruise dus. De jongens wisten niet wat ze zagen. Ze waren ook niet bijster geïnteresseerd in alle dieren en ze moesten onderweg nog 3x plassen. We hebben veel mooie dingen gezien, maar het had nog mooier kunnen zijn! We besloten dus om dat extra geld niet te betalen. Dikke doei! We reden terug naar de Chobe  Safari lodge en doken na het diner allemaal snel ons bed in. We verlieten vandaag met een beetje pijn in ons hart de Chobe Safari lodge. Na een laatste groet aan de familie van pumba en nog een kleinigheidje in de giftshop gekocht te hebben gingen we op weg op grote boodschappen te doen. De komende dagen gaan we echt kamperen voor de pro’s. Inmiddels zijn onze kanjers wel wat gewend, maar dit is toch een ander niveau. Heel de wagen is vol geladen. Al waren we 1 dingetje nog vergeten te kopen , volgens frank het belangrijkste ding! Oeps.  Later kwamen we erachter dat we nog iets vergeten waren.

We hadden eigenlijk maar een korte rit naar Ihaha voor de boeg maar omdat we via het chobe park zelf reden duurde het toch iets langer. 2 uur langer of zoiets. Gelukkig werd onze lange rit opgeleukt door alle mooie dieren die we zagen! We zagen olifanten, giraffen, ontelbare aantallen McDonalds (impala’s) , mooie vogels, een grote kudde koedoes, mooie uitzichten over de chobe rivier en nog veel meer. Tijs wilde dolgraag een buffel van dichtbij zien. Mama had ze besteld maar de levering was wat vertraagd. Vlak voor onze camping werd de bestelling afgeleverd. In zesvoud welteverstaan. Overal waar we keken zagen we buffels. Mannetjes, vrouwtjes en kalfjes. Ongelofelijk wat was dat mooi! Het was nog even zoeken naar onze campingplaats nummer 1, maar na een kort ritje vonden we hem toch. Wederom hadden we een schitterend uitzicht over de chobe. We hadden na deze rit wel even tijd nodig om bij te komen. Al stonden de jongens toch te springen om een klein rondje te rijden. Dit keer stond een groot deel van de kudde bij de rivier te drinken. We zagen olifanten en giraffen drinken, veel watervogels en zelfs de grootste reiger die hier leeft. Na onze gamedrive hebben we snel de tenten uitgeklapt. Ons avond ritueel waarbij we schoenen en een lange broek aantrekken, we alle hoofd lampjes en zak lampjes pakken en een braai vuur aansteken hadden we al snel weer voltooid. Frank heeft nog een poging gedaan om de zonsondergang te filmen. Ik ben benieuwd. We hadden heerlijke spareribs  op de braai vanavond met een frisse salade en gepofte aardappels erbij. Op deze camping wordt er in het donker niet meer naar het toilet gebouw gelopen. Dit met een goede reden er staat namelijk geen hek om onze campingplaats. De wilde dieren komen gewoon bezoek. Wij kregen bezoek van een paar impalas en buffels.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid:
    6 mei 2022
    Jammer dat het jullie niet gelukt is om een boot alleen voor jullie 4en te hebben. Geloof dat dit wel een teleurstelling is geweest. Maar toch nog veel gezien. En wat hebben jullie weer mooie foto’s. Geniet er nog even va. 🐘🦁🦒🦓😘