Begin van het einde van onze reis

7 mei 2022 - Windhoek, Namibië

We hebben de dagen in discovery gebruikt om even wat bij te tanken. We sliepen in een heerlijk bed. Ik kon zo een beetje herstellen. De jongens hebben lekker gespeeld en gezwommen. Ze hadden eindelijk weer WiFi dus daar werd wel gebruik van gemaakt. Ze konden het niet laten om ook weer een lekkere milkshake te bestellen. De jongens moesten helaas nog een keer testen om weer terug naar Namibië te kunnen. Dit was wel even een puntje en ze zagen er allebei wel tegen op. Het is uiteindelijk wel gelukt. En we kunnen de uitslag morgen ophalen op hun kantoor in Ghanzi waardoor we niet op de uitslag hoefden te wachten. We hadden ondertussen gehoord dat Debbie geslaagd was voor haar master, dus we gingen op zoek naar taart om het te vieren . De taarten zagen er allemaal smerig uit dus dat werden uiteindelijk cupcakes. Toen wij na een lunch bij wimpy’s weer aankwamen op de campsite, waren Debbie en Stefan gearriveerd. Dat werd dus een beetje feesten met lekkere coffee van carols coffeshop en een cupcake. Ik heb nog een dutje gedaan. We zijn s avonds samen gaan eten bij thamalekane. We werden door een taxi gehaald en gebracht. Dat is beter dan zelf in het donker rijden op slechte wegen. Gelukkig haalden we veilig het restaurant, want alle lampjes branden op het Dashboard , er was geen gordel te vinden en de gaten vielen in de stoelen. Toen we bij het restaurant kwamen keken ze nogal verschrikt. Ze hadden al 2 grote groepen en toen kwamen wij ook nog met 6 personen. We hebben wel heerlijk gegeten! Frank had piri piri kip en de zweetdruppels stonden op zijn voorhoofd. Gelukkig kon hij het goed afblussen met bier😜

We werden weer netjes thuisgebracht door dezelfde taxichauffeurs. Erg fijn! Onze laatste nacht in discovery was alweer aangebroken.

We zijn om half 7 opgestaan met tegenzin. Om 7 u zaten we aan het ontbijt. Alle spullen liggen weer in de jeep. Na het afrekenen van de drankjes en het afscheid nemen van René en marije konden we weer op pad. We gaan op pad naar ghanzi. Ons laatste adres in Botswana.

De uitslagen van de pcr testen bij de jongens zijn gelukkig negatief. Onze vakantie wordt dus niet verlengd. We merken dat we allemaal echt genoten hebben van deze vakantie en dat we stiekem toch ook dit gaan missen , maar dat er ook wel weer een verlangen naar huis is. We hebben morgen nog een lange dag voor de boeg. Veel kilometers en een grensovergang. Ook moeten we dan de auto inleveren.

We slapen nu 1 nacht op thakadu campsite. Dat valt helaas erg tegen. Geen vriendelijk ontvangst, vieze wc’s en douches en de campsite is ook wat verouderd/rommelig. Een erg groot verschil met gister! Vandaag is onze laatste nacht slapen in de tent. We staan wederom samen met Stefan en Debbie. Na het avondeten hebben de mannen met een drone gespeeld. Dat was gaaf!

We hebben op onze laatste avond nog een enorm kampvuur gemaakt.

Nog even gezellig kletsen en wat drinken met elkaar. We zochten bijtijds het bed op. Zo kunnen we morgen fris aan de gang. En fris is het zeker! Ik lig al bibberend in bed een stukje te schrijven. 🥶🥶 tot de volgende keer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade