Op avontuur in Swakopmund

19 april 2022 - Swakopmund, Namibië

We werden vanmorgen heerlijk op ons gemak wakker. Na het ontbijt hadden we een leuk uitje gepland! We zijn met de mannen op een quad door de duinen gaan rijden. We mochten ook nog sandboarden. Vandaag splitsten we ons een beetje op. Team daredevils en team voorzichtig. Jullie mogen raden wie in welke zat. Na een korte uitleg gingen we op pad. De jongens keken hun ogen uit! De leider van team voorzichtig ( ik) vond het al spannend genoeg om te rijden op een quad, tel daarbij de zorg om een extra passagier en de enorme hoge zandduinen 😱 er bij op. Ik kon niet wachten om terug te zijn! De mannen daarentegen genoten volop! Daarna was het tijd om te sandboarden. Na 1 blik over de rand wist ik genoeg. Ik heb geen doodswens. Chris keek en zag er ook van af. Wat een afgrond😱. Frank en Tijs die waren niet zo bang en gleden in volle vaart de duin af! De lach op hun gezicht sprak boekdelen! Helaas was omhoog klimmen niet te doen. Zo warm was de duin! Je brandde je voeten aan het zand. Na nog een korte rit door de duinen kwamen we weer veilig aan. Team daredevils had stiekem extra gas gegeven en was extra hoog over de duinen gegaan. Wat een avontuur! De middag hebben we gerelaxt op de camping. Frank bezocht de kapper, daar was thuis niets meer van gekomen en het was echt hard nodig! De jongens gingen samen met mij nog naar het strand om golven te kijken. Ze waren op een openbaar terrein de dagvangst aan het schoonmaken. We konden het natuurlijk niet laten om even een blik te werpen. Na de strand wandeling wilden we de grote pier in Swakopmund toch ook echt nog even bekijken. Wat gaaf! Op de terugweg zag Chris zijn eerste pelikaan. Hij was erg blij dat hij er nu 1 in het echt gezien had! Finding nemo hebben we regelmatig gekeken en de pelikaan was altijd leuk! We hebben echt genoten in Swakopmund! Mooie oude Duitse gebouwen, vriendelijke mensen, veel te doen en een veilige omgeving. Morgen pakken we op ons gemak alles weer in en vertrekken we via cape cross naar Spitzkoppe. Een mooie plek in de middle of nowhere. Dan zijn we dus weer even niet bereikbaar. Tot de volgende keer!

1. Opa en Oma Afrika!!:
    19 april 2022
    Gaaf, gaaf, gaaf, gaaf!!!
  2. Dagmar:
    20 april 2022
    Wauw! Mooie foto’s en weer een avontuur erbij op het lijstje!
  3. Hans Schoelink:
    20 april 2022
    Mooi hoor!
  4. Ingrid:
    26 april 2022
    Heb er geen woorden voor.
    Wat gaaf, stoer 🫣 en ga zo maar door. Iets om nooit te vergeten. Benieuwd naar de verhalen van Chris en Tijs😊.